Lexicología de los lenguajes para fines específicos y enseñanza del léxico (LEXESP)
Publicaciones (243) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108
-
La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS
Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Graó), pp. 21-30
-
Language as a mediator: Commodifying future dark tourism
The Future of Dark Tourism: Enlightening New Horizons (Channel View Publications), pp. 103-114
-
Teaching english phonemes and detecting problematic sounds through minimal pairs: A studywith spanish high shool students
Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 398-416
-
Towards a morphosyntactic classification of travel influencers hashtags on Instagram
Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 36, pp. 25-38
2023
-
A Review of Research-based Automatic Text Simplification Tools
International Conference Recent Advances in Natural Language Processing, RANLP
-
Actitudes y acciones de los líderes educativos para el alcance de los ODS y la Agenda 2030
Construir comunidad en la escuela (Narcea), pp. 609-616
-
Automatic Text Simplification for People with Cognitive Disabilities: Resource Creation within the ClearText Project
TSAR 2023 - 2nd Workshop on Text Simplification, Accessibility and Readability, associated with the 14th International Conference on Recent Advances in Natural Language Processing 2023, RANLP 2023 - Proceedings of the Workshop
-
CLEAR.TEXT Enhancing the Modernization Public Sector Organizations by Deploying Natural Language Processing to Make Their Digital Content CLEARER to Those with Cognitive Disabilities
CEUR Workshop Proceedings
-
From Kisstory to Megxile
English Today, Vol. 39, Núm. 1, pp. 35-40
-
Informal use of authentic videos: the gender variable
Technologies, multimodality and media culture for gender equality: Advancing in digital transformation of education (Dykinson), pp. 83-108
-
La lucha contra la brecha digital en las Universidades para Mayores: el caso de la Universidad Permanente de la UA
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
La verbalización de las percepciones de las mujeres sobre la osteoporosis: entre la metáfora y el eufemismo
Proceedings. 2nd International Congress: Humanities and Knowledge
-
Learning Legal Language through Humour: I Wish You a (Reasonably) Merry Christmas, and a Happy New Year (Twelve (12) Months from the Date Hereof)
English for specific purposes and humour (Cambridge Scholars Publishing), pp. 3-28
-
Propuestas para el logro de la Agenda 2030 desde las voces del profesorado y de los equipos directivos
Construir comunidad en la escuela (Narcea), pp. 617-624
-
The use of didactic YouTube videos for the teaching and learning of the english consonant and semi-consonant phonemes
Innovación en la enseñanza de lenguas: mejoras docentes para el aprendizaje del siglo XXI (Dykinson), pp. 739-759
-
The use of quizlet to enhance L2 vocabulary acquisition
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 31, pp. 56-69
-
“Green Come True”: Paronymic Colour Name Games in Marketing Nail Varnish
English for specific purposes and humour (Cambridge Scholars Publishing), pp. 275-304
-
“Perpetual plum”: Colour naming strategies in Maybelline’s lip products
Cultura e Scienza del Colore, Vol. 15, Núm. 1, pp. 69-75
2022
-
(5416) Implementación de la metodología ‘Data-Driven Learning’ (DDL) para la enseñanza-aprendizaje de Lexicología Inglesa (LEX-DDL)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 51-69