Cándido J.
Inglés Saura
Publicaciones en las que colabora con Cándido J. Inglés Saura (168)
2024
-
Perfiles de riesgo de ansiedad social para dificultades interpersonales en una muestra de adolescentes españoles
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 1, pp. 9-18
-
Reliability and validity evidence of the School Anxiety Inventory scores in a sample of Spanish children: A new self-report
Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 2, pp. 686-705
-
Social Anxiety Profiles and Psychopathological Symptom Differences in Spanish Adolescents
Child Psychiatry and Human Development
2023
-
A bibliometric analysis on adolescent social anxiety and psychoeducational variables in Web of Science 2002–2021
Journal of General Psychology, Vol. 151, Núm. 1, pp. 1-20
2022
-
Ansiedad social, depresión y salud durante el ciclo vital en población portuguesa
Informes Psicológicos, Vol. 22, Núm. 2, pp. 269-284
-
Measurement Invariance and Latent Mean Differences Between American, Spanish and Chinese Adolescents Using the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A)
Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 126-133
-
Social anxiety profiles and academic self-attributions in secondary school students. What are we really talking about?: Theoretical, methodological, and statistical preciseness
European journal of education and psychology, Vol. 15, Núm. 2, pp. 43-56
-
Versión portuguesa del Cuestionario de Evaluación de Dificultades Interpersonales en la Adolescencia: fiabilidad y validez
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 9, Núm. 1, pp. 39-57
2021
-
Emotional intelligence profiles and self-concept in Chilean adolescents
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 8, pp. 3860-3867
2020
-
Estrategias de aprendizaje y nominación sociométrica en estudiantes españoles
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 65-80
-
Buss and Perry Aggression Questionnaire-Short Form in Spanish Children
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, Vol. 42, Núm. 4, pp. 677-692
-
Cyberbullying and social anxiety: A latent class analysis among spanish adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2
-
Factor Invariance of the Trait Meta-Mood Scale–24 in a Sample of Chilean Adolescents
Journal of Personality Assessment, Vol. 102, Núm. 2, pp. 231-237
-
Factorial invariance, latent mean differences of the panas and affective profiles and its relation to social anxiety in ecuadorian sample
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 7
-
Perfiles de rechazo escolar: Identificación y comparación entre adolescentes ecuatorianos y chilenos
Interdisciplinaria: Revista de psicología y ciencias afines = journal of psychology and related sciences, Vol. 37, Núm. 1, pp. 191-203
-
Profiles derived from the School Refusal Assessment Scale-Revised and its relationship to anxiety
Educational Psychology, Vol. 40, Núm. 6, pp. 767-780
-
Psychometric properties of the child and adolescent perfectionism scale in ecuadorian adolescents
Journal of affective disorders, Vol. 272, pp. 176-182
-
Testing factorial invariance and latent means differences of the school refusal assessment scale-revised in Ecuadorian adolescents
Current Psychology, Vol. 39, Núm. 5, pp. 1715-1724
-
Testing the 2 × 2 model of perfectionism in Ecuadorian adolescent population
Journal of Health Psychology, Vol. 25, Núm. 6, pp. 791-797
2019
-
¿Predicen los factores de depresión, ansiedad y estrés la dimensión de la despersonalización y la baja realización personal en el profesorado?
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 7, Núm. 1, pp. 83-92