MARIA DOLORES
ANDUJAR MONTOYA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con MARIA DOLORES ANDUJAR MONTOYA (25)
2024
-
Gamification as a Strategy for Teaching Construction Project Management Systems
Teaching Innovation in Architecture and Building Engineering: challenges of the 21st century (Springer Suiza), pp. 3-16
2023
-
Construction Management Model Under a Lean Construction Approach Based on Business Process Management (BPM)
Lecture Notes in Civil Engineering (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 643-658
-
Perception of the Sustainable Development Goals among university students: A multidisciplinary perspective
Journal of Cleaner Production, Vol. 429
2022
-
A Smart City Initiative for Participatory Urban Accessibility Planning and Management
Managing Smart Cities: Sustainability and Resilience Through Effective Management (Springer International Publishing), pp. 13-29
-
Los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): investigación transdisciplinar sobre su percepción por parte del alumnado de la Universidad de Alicante
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 523-537
2021
-
Acciones para la mejora de la docencia de las asignaturas de cuarto curso en el Grado en Arquitectura Técnica derivadas del COVID19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2147-2165
-
Participatory management to improve accessibility in consolidated urban environments
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 15
2019
-
Unexpected consequences in the operation of urban environments
Kybernetes, Vol. 48, Núm. 2, pp. 253-264
2018
-
(4080) Actuaciones de incentivación de movilidad de estudiantes en el Grado en Arquitectura Técnica
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 399-412
-
Citizen participation in urban planning-management processes assessing urban accessibility in smart cities
SMARTGREENS 2018 - Proceedings of the 7th International Conference on Smart Cities and Green ICT Systems
-
Las bases de datos de acceso libre como metodología docente
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2073-2079
2017
-
A comprehensive system for monitoring urban accessibility in smart cities
Sensors (Switzerland), Vol. 17, Núm. 8
-
Adaptación de la cultura Lean en Trabajos Colaborativos
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1492-1504
-
Bases de datos de acceso libre: Retos y oportunidades para la docencia universitaria
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2553-2563
-
Coordinación, seguimiento y mejora continua del Máster Universitario en Gestión de la Edificación
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 44-60
-
Data structures modelling for citizen tracking based applications in smart cities
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Desarrollo de competencias motivacionales y de emprendimiento alumnos de Trabajo Final de Grado
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
-
Improving urban accessibility: A methodology for urban dynamics analysis in smart, sustainable and inclusive cities
International Journal of Sustainable Development and Planning, Vol. 12, Núm. 3, pp. 357-367
-
TOWARDS INNOVATIVE LEARNING THROUGH THE USE OF OPEN DATA IN ENGINEERING EDUCATION
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
Urban and building accessibility diagnosis using 'accessibility app' in smart cities a case study
SMARTGREENS 2017 - Proceedings of the 6th International Conference on Smart Cities and Green ICT Systems