Música, Artes Escénicas, Patrimonio y Educación Musical (MAPEM)
Publicaciones (232) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Adolescent school refusal and academic self-efficacy: A latent profile and regression analysis
Psychology in the Schools
-
Competencia digital de los estudiantes para la gestión de la información y uso de Internet
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 625-636
-
Diseño y validación de la Escala breve de Actitudes sobre la Didáctica de la Expresión Plástica (EADEP)
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 317-326
-
Estudio comparativo entre universidades públicas y privadas sobre las materias de educación plástica ofrecidas en el grado en maestro de educación infantil
Revista española de educación comparada, Núm. 44, pp. 348-364
-
Impact of video game addiction in adolescents: differences according to gender, school attendance and academic performance
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9
-
Implementation of padlet and moodle to improve the soft skills of future teachers in art classrooms
Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 156-168
-
Improving communication through the use of plasticeducation
Conference Proceedings CIVAE 2024: 6th Interdisciplinary and VirtualConference on Arts in Education
-
Indicadores de potencial tecnológico y competencias digitales en estudiantes universitarios
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3999-4009
-
Perfiles de curiosidad y diferencias en experiencia estética en futuros maestros
Revista de ciencias sociales, Vol. 30, Núm. 2, pp. 65-79
-
Plastic arts as a means of enhancing the interpersonal dimensions of school climate
Conference Proceedings CIVAE 2024: 6th Interdisciplinary and VirtualConference on Arts in Education
-
Pre-service Teachers' Perception of the Role of Museums in Preschool Art Education
Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings (Peter Lang), pp. 19-30
-
Promotion of a positive school climate from the 2030 Agenda for Sustainable Development: an educational experience with trainee teachers
Educación e innovación al servicio de la mejora del Conocimiento (Aula Magna), pp. 193-208
-
Revisión comparada de los protocolos de actuación para combatir el absentismo en España
Revista española de educación comparada, Núm. 45, pp. 268-300
-
Spanish validation perceived ease of ICT among future early childhood education and primary school teachers
Education and Information Technologies
-
Teacher Motivation: Exploring the Integration of Technology and Didactics in the Narratives of Future Teachers
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
The Evolution of Research on School Attendance: A Bibliometric Review of Scholarly Output
European Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 2, pp. 851-864
-
Use of animated stories to improve music education practices of trainee primary school teachers in Spain
British Journal of Music Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 87-102
-
Vinculación de la creatividad y los pensamientos automáticos perfeccionistas en maestros en formación
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 55-62
-
Visual Culture Education in the Degree of Education
Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge across Educational Settings (Peter Lang), pp. 213-230
-
Words in Colours: Artistic and Digital Strategies to enhance Writing in English L2
Conference Proceedings CIVAE 2024: 6th Interdisciplinary and VirtualConference on Arts in Education