Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universitat de València (67)

2024

  1. Educar para proteger la vida: la enseñanza de las inundaciones

    Anales de geografía de la Universidad Complutense, Vol. 44, Núm. 2, pp. 513-537

  2. Gamification in Geography. Use, appropriateness and proposals according to university students in Spain

    European Journal of Geography, Vol. 15, Núm. 2, pp. 94-105

  3. Knowledge and perception of Spanish school children of climate change

    Children's Geographies, Vol. 22, Núm. 3, pp. 465-479

  4. Preventing through Sustainability Education: Training and the Perception of Floods among School Children

    Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 11

2023

  1. Cambio climático y educación: Una revisión de la documentación oficial

    Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69, Núm. 1, pp. 107-134

  2. Cambio climático y objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS): Adaptación y enseñanza como retos principales en el ámbito Mediterráneo

    Finisterra: Revista Portuguesa de Geografia, Vol. 58, Núm. 122, pp. 39-61

  3. Climate Change in School Geography Textbooks (Spain) in the Era of the ICTs: Perception and Teaching According to Teachers

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8

  4. Educando en el riesgo. Formación y propuestas didácticas para incrementar la resiliencia socio-territorial de la población escolar

    Anales de geografía de la Universidad Complutense, Vol. 43, Núm. 2, pp. 413-434

  5. Formación en España del futuro profesorado de Ciencias Sociales en educación secundaria: la coordinación docente

    Revista de ciencias sociales, Vol. 29, Núm. 4, pp. 76-90

  6. How is flood risk explained in the subject of geography in Spanish schools? An approach based on social science textbooks (primary education)

    International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 2, pp. 124-139

  7. Ludificación en la geografía española. Estado de la cuestión (1980-2022)

    Espacio, tiempo y forma. Serie VI, Geografía, Tomo 16, pp. 145-170

  8. Representaciones del profesorado en formación de Ciencias Sociales sobre su capacitación docente para enseñar el cambio climático

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 37, Núm. 98, pp. 271-290

  9. Representaciones sociales y cambio climático en la Geografía escolar. Un estudio de caso desde la formación del profesorado

    Scripta Nova: Revista electrónica de geografía y ciencias sociales, Vol. 27, Núm. 4

  10. Teaching of Climate Change in the Official Documentation: An International Review for Improving the Resilience

    Disaster Risk Reduction for Resilience: Disaster Socio-Hydrological Resilience and Sustainability (Springer International Publishing), pp. 93-103

  11. The Adaptation to Climate Change in Primary Education and Approach from the Social Sciences Textbooks

    Disaster Risk Reduction for Resilience: Climate Change and Disaster Risk Adaptation (Springer International Publishing), pp. 61-75