Publications (62) Publications auxquelles un chercheur a participé

2019

  1. Diferencias en la gravedad de los síntomas del Trastorno del Espectro Autista según el contexto educativo

    European journal of education and psychology, Vol. 12, Núm. 2, pp. 153-164

  2. ¿Predicen los factores de depresión, ansiedad y estrés la dimensión de la despersonalización y la baja realización personal en el profesorado?

    European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 7, Núm. 1, pp. 83-92

  3. A reliability generalization meta-analysis of the child and adolescent perfectionism scale

    Journal of Affective Disorders, Vol. 245, pp. 533-544

  4. Actividad física extraescolar, autoconcepto físico, orientaciones de meta y rendimiento académico

    Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 2, pp. 107-116

  5. Análisis mediante Bio-Feedback, Adaptación Escolar y Intervención Neuroeducativa de un Caso de Autismo Grave

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 4, Núm. 53, pp. 185-195

  6. Aprendizaje cooperativo basado en proyectos y entornos virtuales para la formación de futuros maestros

    Educar, Vol. 55, Núm. 2, pp. 519-541

  7. Atribuciones causales en lectura en alumnos chilenos de educación básica. Análisis en función del sexo

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 487-494

  8. Authentic leadership and job satisfaction: A fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA)

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8

  9. Can emotional intelligence be improved? A randomized experimental study of a business-oriented EI training program for senior managers

    PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 10

  10. Candida spp. In the gut microbiota of people with autism: A systematic review

    Revista de Neurologia, Vol. 68, Núm. 1, pp. 1-6

  11. Child and adolescent social adaptive functioning scale: Factorial invariance, latent mean differences, and its impact on school refusal behavior in spanish children

    Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. AUG

  12. Clarifying the two facets of Self-Oriented Perfectionism: influences on affect and the Big Five traits of personality in children

    Anales de psicología, Vol. 35, Núm. 2, pp. 280-289

  13. Concept map on health and intellectual property in central America and the Dominican Republic

    Revista Panamericana de Salud Publica/Pan American Journal of Public Health, Vol. 43

  14. Cyberbullying in the university setting. Relationship with family environment and emotional intelligence

    Computers in Human Behavior, Vol. 91, pp. 220-225

  15. Cyberbullying, aggressiveness, and emotional intelligence in adolescence

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 24

  16. Cyberbullying, self-concept and academic goals in childhood

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 22, pp. 1-10

  17. Desarrollando la inteligencia emocional en educación superior: evaluación de la efectividad de un programa en tres países

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 161-187

  18. Differences in personal, familial, social, and school factors between underachieving and non-underachieving gifted secondary students

    Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. OCT

  19. Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: the Mediating Role of Academic Self-Concept.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1

  20. Effect of the Interactive Groups in the Learning of the Reading by Means of Familiar Collaboration.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2