Publicacions (62) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2019

  1. Diferencias en la gravedad de los síntomas del Trastorno del Espectro Autista según el contexto educativo

    European journal of education and psychology, Vol. 12, Núm. 2, pp. 153-164

  2. ¿Predicen los factores de depresión, ansiedad y estrés la dimensión de la despersonalización y la baja realización personal en el profesorado?

    European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 7, Núm. 1, pp. 83-92

  3. A reliability generalization meta-analysis of the child and adolescent perfectionism scale

    Journal of Affective Disorders, Vol. 245, pp. 533-544

  4. Actividad física extraescolar, autoconcepto físico, orientaciones de meta y rendimiento académico

    Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 2, pp. 107-116

  5. Análisis mediante Bio-Feedback, Adaptación Escolar y Intervención Neuroeducativa de un Caso de Autismo Grave

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 4, Núm. 53, pp. 185-195

  6. Aprendizaje cooperativo basado en proyectos y entornos virtuales para la formación de futuros maestros

    Educar, Vol. 55, Núm. 2, pp. 519-541

  7. Atribuciones causales en lectura en alumnos chilenos de educación básica. Análisis en función del sexo

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 487-494

  8. Authentic leadership and job satisfaction: A fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA)

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8

  9. Can emotional intelligence be improved? A randomized experimental study of a business-oriented EI training program for senior managers

    PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 10

  10. Candida spp. In the gut microbiota of people with autism: A systematic review

    Revista de Neurologia, Vol. 68, Núm. 1, pp. 1-6

  11. Child and adolescent social adaptive functioning scale: Factorial invariance, latent mean differences, and its impact on school refusal behavior in spanish children

    Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. AUG

  12. Clarifying the two facets of Self-Oriented Perfectionism: influences on affect and the Big Five traits of personality in children

    Anales de psicología, Vol. 35, Núm. 2, pp. 280-289

  13. Concept map on health and intellectual property in central America and the Dominican Republic

    Revista Panamericana de Salud Publica/Pan American Journal of Public Health, Vol. 43

  14. Cyberbullying in the university setting. Relationship with family environment and emotional intelligence

    Computers in Human Behavior, Vol. 91, pp. 220-225

  15. Cyberbullying, aggressiveness, and emotional intelligence in adolescence

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 24

  16. Cyberbullying, self-concept and academic goals in childhood

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 22, pp. 1-10

  17. Desarrollando la inteligencia emocional en educación superior: evaluación de la efectividad de un programa en tres países

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 161-187

  18. Differences in personal, familial, social, and school factors between underachieving and non-underachieving gifted secondary students

    Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. OCT

  19. Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: the Mediating Role of Academic Self-Concept.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1

  20. Effect of the Interactive Groups in the Learning of the Reading by Means of Familiar Collaboration.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2