Departamento
PSICOLOGIA EVOLUTIVA Y DIDACTICA
Publicaciones (62) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2019
-
Diferencias en la gravedad de los síntomas del Trastorno del Espectro Autista según el contexto educativo
European journal of education and psychology, Vol. 12, Núm. 2, pp. 153-164
-
¿Predicen los factores de depresión, ansiedad y estrés la dimensión de la despersonalización y la baja realización personal en el profesorado?
European Journal of Child Development, Education and Psychopathology, Vol. 7, Núm. 1, pp. 83-92
-
A reliability generalization meta-analysis of the child and adolescent perfectionism scale
Journal of Affective Disorders, Vol. 245, pp. 533-544
-
Actividad física extraescolar, autoconcepto físico, orientaciones de meta y rendimiento académico
Revista de psicología del deporte, Vol. 28, Núm. 2, pp. 107-116
-
Análisis mediante Bio-Feedback, Adaptación Escolar y Intervención Neuroeducativa de un Caso de Autismo Grave
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 4, Núm. 53, pp. 185-195
-
Aprendizaje cooperativo basado en proyectos y entornos virtuales para la formación de futuros maestros
Educar, Vol. 55, Núm. 2, pp. 519-541
-
Atribuciones causales en lectura en alumnos chilenos de educación básica. Análisis en función del sexo
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 487-494
-
Authentic leadership and job satisfaction: A fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA)
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8
-
Can emotional intelligence be improved? A randomized experimental study of a business-oriented EI training program for senior managers
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 10
-
Candida spp. In the gut microbiota of people with autism: A systematic review
Revista de Neurologia, Vol. 68, Núm. 1, pp. 1-6
-
Child and adolescent social adaptive functioning scale: Factorial invariance, latent mean differences, and its impact on school refusal behavior in spanish children
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. AUG
-
Clarifying the two facets of Self-Oriented Perfectionism: influences on affect and the Big Five traits of personality in children
Anales de psicología, Vol. 35, Núm. 2, pp. 280-289
-
Concept map on health and intellectual property in central America and the Dominican Republic
Revista Panamericana de Salud Publica/Pan American Journal of Public Health, Vol. 43
-
Cyberbullying in the university setting. Relationship with family environment and emotional intelligence
Computers in Human Behavior, Vol. 91, pp. 220-225
-
Cyberbullying, aggressiveness, and emotional intelligence in adolescence
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 24
-
Cyberbullying, self-concept and academic goals in childhood
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 22, pp. 1-10
-
Desarrollando la inteligencia emocional en educación superior: evaluación de la efectividad de un programa en tres países
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 161-187
-
Differences in personal, familial, social, and school factors between underachieving and non-underachieving gifted secondary students
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. OCT
-
Early Adolescents’ Attitudes and Academic Achievement: the Mediating Role of Academic Self-Concept.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1
-
Effect of the Interactive Groups in the Learning of the Reading by Means of Familiar Collaboration.
Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 2