CIENCIAS DE LA TIERRA Y DEL MEDIO AMBIENTE
Département
SARA
GIL ONCINA
Chercheur dans le période 2020-2024
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec SARA GIL ONCINA (11)
2024
-
Radon Dynamics in Granite and Calcareous Soils: Long-Term Experiments in a Semi-Arid Context
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 13
-
RadonPotential: An interactive web application for radon potential prediction under different climates and soil textures
Earth Science Informatics, Vol. 17, Núm. 3, pp. 2775-2789
2023
-
222Rn and CO2 monitoring in soil and indoor atmosphere to understand changes in the gaseous dynamics of Rull cave (Spain)
Environmental Earth Sciences, Vol. 82, Núm. 9
-
Study of Rull Cave Dynamics to Understand the Complex Relationships Between Soil, Cave and External Atmosphere
EUROKARST 2022: ADVANCES IN THE HYDROGEOLOGY OF KARST AND CARBONATE RESERVOIRS
2022
-
Air Quality Monitoring for Preventive Conservation of the Built Heritage Deteriorated by Salt Crystallization
Geosciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 9
-
Curso MOOC: Introducción a la modelización geoquímica con PHREEQC
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1027-1040
-
Estimation of the Radon Risk Under Different European Climates and Soil Textures
Frontiers in Public Health, Vol. 10
-
Las rocas Metamórficas: una mirada a través del microscopio
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1087-1102
2021
-
Desarrollo de material y metodologías docentes de docencia no presencial para el estudio cristalográfico de los minerales y sólidos cristalinos
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1927-1943
-
El microscopio petrográfico: Una herramienta indispensable en Ciencias de la Tierra
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra, Vol. 29, Núm. 2, pp. 126-134
-
Implementación del Atlas Digital de Petrografía de Rocas Ígneas Volcánicas como herramienta docente en la asignatura de Petrología Ígnea y Metamórfica (3º Geología, UA)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2653-2670