Publicaciones (75) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. 'A synergy model of health': An integration of salutogenesis and the health assets model

    Health Promotion International, Vol. 36, Núm. 3, pp. 884-894

  2. A new instrument to assess children’s understanding of death: Psychometrical properties of the escomu scale in a sample of spanish children

    Children, Vol. 8, Núm. 2

  3. Adaptación de las experiencias didácticas para la virtualización del proceso de enseñanza-aprendizaje en la era de la covid-19

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 945-964

  4. Adhd and sluggish cognitive tempo: Comparing executive functioning response patterns

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 19

  5. Adquisición de competencias profesionales en el ámbito de la promoción de la salud de las personas mayores frente a la COVID- 19

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1781-1798

  6. Advancing gender equ(al)ity, lifting men's health: Dealing with the spirit of our time

    Journal of Epidemiology and Community Health, Vol. 75, Núm. 1, pp. 100-104

  7. Alteraciones psicológicas durante el embarazo como predictores de salud en la edad adulta

    Programación fetal: ambiente de crecimiento y desarrollo prenatal (Pirámide), pp. 117-128

  8. Assessing student teachers' perceptions of self-efficacy for a sustainable gender equality practice: A case study in Spain

    Gender Equality: Past, Present and Future Perspectives (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 179-202

  9. COVID-19 in hospitalized HIV-positive and HIV-negative patients: A matched study

    HIV Medicine, Vol. 22, Núm. 9, pp. 867-876

  10. Chemsex practices and health-related quality of life in spanish men with hiv who have sex with men

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 8

  11. Childhood, families and the Internet: a qualitative approach on health assets

    Gaceta Sanitaria, Vol. 35, Núm. 3, pp. 236-242

  12. Clinical factors predicting impaired executive functions in eating disorders: The role of illness duration

    Journal of Psychiatric Research, Vol. 144, pp. 87-95

  13. Clinical, Immunological, and Virological Outcomes Among Youths With Perinatal HIV After Transition to Adult Units in Spain From 1997 to 2016

    Journal of acquired immune deficiency syndromes (1999), Vol. 86, Núm. 2, pp. 240-247

  14. Cognitive Functioning and Its Relationship with Self-Stigma in Men with HIV Who Have Sex with Men: The Mediating Role of Health-Related Quality of Life

    Psychology Research and Behavior Management, Vol. 14, pp. 2103-2114

  15. Comparing the Prediction of Dimensional Personality Disorders (PID-5) after Three Personality Trait Models: Five Factor, Zuckerman, and Cloninger Models

    European Journal of Psychological Assessment, Vol. 37, Núm. 3, pp. 167-177

  16. Comparison of body scanner and manual anthropometric measurements of body shape: A systematic review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12

  17. Competencia percibida de docentes de educación secundaria en formación para la práctica de la igualdad de género

    Libro de Actas del II Congreso Internacional de Diversidad Sexual y Género en la Educación, la Filología y las Artes

  18. Competencias digitales como clave estratégica de la formación universitaria

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1305-1322

  19. Conductas diana para el diseño y evaluación de programas de prevención primaria de la violencia de género

    Perspectivas y análisis de la salud para la mejora del bienestar (Dykinson), pp. 39-50

  20. Consequences of COVID-19 Confinement on Anxiety, Sleep and Executive Functions of Children and Adolescents in Spain

    Frontiers in Psychology, Vol. 12