Publicaciones (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. "Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana

    Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105

  2. A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover

    Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311

  3. Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education

    Frontiers in Education, Vol. 9

  4. CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH

    ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92

  5. EXPLORING CONCEPTUAL METAPHOR TYPES IN FINANCIAL MARKETS REPORTING: MAINSTREAM VS. SOCIAL MEDIA

    ESP Today, Vol. 12, Núm. 2, pp. 349-372

  6. Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108

  7. Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación

    Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243

  8. Exploring linguistic competition in English derivatives ending in -ie and -o through a cognitive-onomasiological approach

    Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 139-175

  9. Guachisnay: anatomía de un presunto anglicismo

    Lebende Sprachen, Vol. 69, Núm. 1

  10. Hybrid subjects in Spanish and Catalan: Halfway between agents and patients

    Glossa, Vol. 9, Núm. 1

  11. Inclusive Education through Digital Comic Creation in Higher Learning Environments

    Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5

  12. Inferring Irony Online

    CAMBRIDGE HANDBOOK OF IRONY AND THOUGHT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 160-180

  13. La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS

    Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Editorial Graó), pp. 21-30

  14. Promoviendo la educación para la ciudadanía global y la multimodalidad a través del uso de mangas en la enseñanza universitaria del inglés: un estudio empírico

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 32, pp. 67-85

  15. Social Media and Computer-Mediated Communication

    CAMBRIDGE HANDBOOK OF LANGUAGE IN CONTEXT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 455-476

  16. Spanish adaptation of the Stillbirth Stigma Scale (SSS)

    Death Studies

  17. Spanish adaptation of the perinatal grief intensity scale

    Journal of Reproductive and Infant Psychology

  18. The Treatment of Unflagged New Testament Code Switching in English Bible Translations

    BIBLE TRANSLATOR, Vol. 75, Núm. 1, pp. 5-22

  19. The risky news sharing quotient (RNSQ): A research instrument for exploring news-sharing behaviour that spreads fake news

    Education, Citizenship and Social Justice

  20. Two London fires and a critique of grievability: Mournful protest, the Black elegy, and Jay Bernard’s Surge (2019)

    Journal of Postcolonial Writing