Articles (23) Publications auxquelles un chercheur a participé

2024

  1. AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials

    International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49

  2. Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151

  3. Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés

    Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31

  4. Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education

    Frontiers in Education, Vol. 9

  5. CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH

    ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92

  6. Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108

  7. Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación

    Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243

  8. Exploring the development of social competences through role-plays in an English language subject in higher education

    ARGENTINIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, Vol. 12, Núm. 1, pp. 8-25

  9. Guachisnay: anatomía de un presunto anglicismo

    Lebende Sprachen, Vol. 69, Núm. 1

  10. Hybrid subjects in Spanish and Catalan: Halfway between agents and patients

    Glossa, Vol. 9, Núm. 1

  11. Inclusive Education through Digital Comic Creation in Higher Learning Environments

    Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5

  12. Multimodalidad y género en la enseñanza universitaria a través de las películas de animación japonesa La princesa Mononoke (1997), El viaje de Chihiro (2001) y El castillo ambulante (2004) con fines didácticos

    Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 19, pp. 227-248

  13. On the expression of resultativity in English: The view from multiple resultatives

    Glossa, Vol. 9

  14. Promoviendo la educación para la ciudadanía global y la multimodalidad a través del uso de mangas en la enseñanza universitaria del inglés: un estudio empírico

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 32, pp. 67-85

  15. Spanish adaptation of the Stillbirth Stigma Scale (SSS)

    Death Studies

  16. Spanish adaptation of the perinatal grief intensity scale

    Journal of Reproductive and Infant Psychology

  17. The Effect of Digital Storytelling on English Vocabulary Learning in Inclusive and Diverse Education

    International Journal of English Language Studies, Vol. 6, Núm. 1, pp. 110-118

  18. The Treatment of Unflagged New Testament Code Switching in English Bible Translations

    BIBLE TRANSLATOR, Vol. 75, Núm. 1, pp. 5-22

  19. Towards a morphosyntactic classification of travel influencers hashtags on Instagram

    Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 36, pp. 25-38

  20. Two London fires and a critique of grievability: Mournful protest, the Black elegy, and Jay Bernard’s Surge (2019)

    Journal of Postcolonial Writing, Vol. 60, Núm. 3, pp. 315-330