Département
FILOLOGIA INGLESA
Articles (23) Publications auxquelles un chercheur a participé
2024
-
AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials
International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49
-
Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151
-
Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés
Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31
-
Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 9
-
CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92
-
Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108
-
Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación
Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243
-
Exploring the development of social competences through role-plays in an English language subject in higher education
ARGENTINIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, Vol. 12, Núm. 1, pp. 8-25
-
Guachisnay: anatomía de un presunto anglicismo
Lebende Sprachen, Vol. 69, Núm. 1
-
Hybrid subjects in Spanish and Catalan: Halfway between agents and patients
Glossa, Vol. 9, Núm. 1
-
Inclusive Education through Digital Comic Creation in Higher Learning Environments
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Multimodalidad y género en la enseñanza universitaria a través de las películas de animación japonesa La princesa Mononoke (1997), El viaje de Chihiro (2001) y El castillo ambulante (2004) con fines didácticos
Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 19, pp. 227-248
-
On the expression of resultativity in English: The view from multiple resultatives
Glossa, Vol. 9
-
Promoviendo la educación para la ciudadanía global y la multimodalidad a través del uso de mangas en la enseñanza universitaria del inglés: un estudio empírico
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 32, pp. 67-85
-
Spanish adaptation of the Stillbirth Stigma Scale (SSS)
Death Studies
-
Spanish adaptation of the perinatal grief intensity scale
Journal of Reproductive and Infant Psychology
-
The Effect of Digital Storytelling on English Vocabulary Learning in Inclusive and Diverse Education
International Journal of English Language Studies, Vol. 6, Núm. 1, pp. 110-118
-
The Treatment of Unflagged New Testament Code Switching in English Bible Translations
BIBLE TRANSLATOR, Vol. 75, Núm. 1, pp. 5-22
-
Towards a morphosyntactic classification of travel influencers hashtags on Instagram
Sintagma: Revista de lingüística, Vol. 36, pp. 25-38
-
Two London fires and a critique of grievability: Mournful protest, the Black elegy, and Jay Bernard’s Surge (2019)
Journal of Postcolonial Writing, Vol. 60, Núm. 3, pp. 315-330