Publications in collaboration with researchers from Universidad de Castilla-La Mancha (31)

2023

  1. Assessment of future teachers’ geographic knowledge of the territorial organization of Spain using mental maps

    International Research in Geographical and Environmental Education, Vol. 32, Núm. 4, pp. 288-304

  2. Future physical education teachers’ perceptions of sustainability

    Teaching and Teacher Education, Vol. 132

  3. Geographic literacy in spain with mental maps

    Journal of Geography in Higher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 85-105

  4. La Educación Física para el Desarrollo Sostenible: un enfoque práctico para integrar la sostenibilidad desde la Educación Física

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 1-15

  5. Physical education for sustainable development goals: reflections and comments for contribution in the educational framework

    Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 6, pp. 697-713

  6. Propuesta de diagnóstico e intervención educativa sobre el conocimiento geográfico de España, Europa y el Mundo entre los estudiantes de ESO (COGESO)

    El lugar de la Geografía, la Geografía del Lugar: [actas del II Congreso Internacional de Didáctica de la Geografía y XIV Congreso Nacional de Didáctica : Albacete, 10, 11 y 12 de noviembre de 2023] (Universidad de Castilla-La Mancha), pp. 635-646

  7. Propuesta de hibridación de los modelos deportivo y de educación integral para la enseñanza de la comprensión del fútbol a través de situaciones reducidas en Educación Secundaria

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 437, pp. 78-87

  8. Understand well to develop better: gifted students in physical education and sport

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 23, Núm. 9, pp. 2336-2345

  9. “To be myself again”: Perceived benefits of group-based exercise for colorectal cancer patients

    European Journal of Oncology Nursing, Vol. 66

2020

  1. High-performance handball player’s time-motion analysis by playing positions

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 18, pp. 1-15