CAROLINA
GONZÁLVEZ MACIÁ
PROFESOR/A TITULAR DE UNIVERSIDAD
JOSE MANUEL
GARCIA FERNANDEZ
Researcher in the period 1985-2023
Publications by the researcher in collaboration with JOSE MANUEL GARCIA FERNANDEZ (95)
2024
-
The Evolution of Research on School Attendance: A Bibliometric Review of Scholarly Output
European Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 2, pp. 851-864
2023
-
Affective Latent Profiles and Personality Dimensions in Spanish Children
The Affective Profiles Model: 20 Years of Research and Beyond (Springer International Publishing), pp. 145-158
-
Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety
Psychological Reports
-
Estudiando diferencias estadísticamente significativas en la frecuencia de las motivaciones, beneficios y dificultades percibidas por alumnado de Alto Rendimiento Académico al cursar carreras completamente bilingües
Nuevos formatos para el aprendizaje informal: ¿útiles para el formal? (Octaedro), pp. 128-136
-
Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890
-
Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression
Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797
2022
-
Análisis de las diferencias en motivaciones y dificultades de estudiantesde grupos de Alto Rendimiento Académico al elegir estudiar gradosbilingües
El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 56-64
-
Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826
-
School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January
-
School refusal behavior: Latent class analysis approach and its relationship with psychopathological symptoms
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 4, pp. 2078-2088
-
Validation, Factorial Invariance, and Latent Mean Differences Across Sex of the Depression, Anxiety, and Stress Scales (DASS-21) in Ecuadorian University Sample
Professional Psychology: Research and Practice, Vol. 53, Núm. 4, pp. 398-406
2021
-
Classifying Students With School Refusal Behavior and Their Relationship to Learning Strategies
Frontiers in Education, Vol. 6
-
Dispositional Empathy and Emotional Intelligence in terms of Perfectionistic Automatic Thoughts
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
-
Estudio bibliométrico sobre problemas de asistencia escolar: indicadores de productividad y líneas de investigación
Estudios sobre innovación e investigación educativa (Dykinson), pp. 643-655
-
Exploring different types of school refusers through latent profile analysis and school-related stress associations
Science Progress, Vol. 104, Núm. 3
-
Perfectionism, motives, and barriers to exercise from a person-oriented approach
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
Problemas de asistencia a la escuela: revisión bibliométrica del siglo XX al siglo XXI
Estudios sobre innovación e investigación educativa (Dykinson), pp. 831-843
-
Repercusión de las habilidades sociales en los equipos de trabajo en el contexto universitario de docencia dual
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 3045-3062
-
School refusal behavior profiles, optimism/pessimism, and personality traits in spanish children
Education Sciences, Vol. 11, Núm. 9
-
School refusal behaviour profiles and academic self-attributions in language and literature
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13