DARI
ESCANDELL MAESTRE
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones (76) Publicaciones de DARI ESCANDELL MAESTRE
2024
-
Els premis literaris en català a obra publicada (2000-2020): deliberacions i cànon
Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 76, pp. 39-66
-
La pandèmia de la Covid-19 des de l’àlbum il·lustrat infantil: patrons narratius, pedagogia literària i canonicitat sobrevinguda
Bulletin of Contemporary Hispanic Studies, Vol. 6, Núm. 1, pp. 67-79
-
Noves feminitats en la literatura per a primers lectors: òptiques i preferències
Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 189-201
2023
-
Coeducació i igualtat de gènere en l’àlbum il·lustrat infantil actual
Investigación interdisciplinar: Educación y construcción del conocimiento (Tirant lo Blanch), pp. 195-210
-
Estudis etnopoètics: tradició, rigor i heterogeneïtat sense interrupcions
Llengua i literatura: Revista anual de la Societat Catalana de Llengua i literatura, Vol. 33, pp. 146-149
-
Joan Gomila, 'L’obra folklòrica d’Isidor Macabich', Eivissa, Miquel Costa Editor, 2022, 149 p.
Caplletra: revista internacional de filología, Núm. 75, pp. 263-267
-
La normalització de la feminitat des de la primera literatura: prismes i prioritats
Proceedings 2nd international congress: education and knowledge
-
Mestres que escriuran llibres: escriptura creativa i vel·leïtats literàries en l’aula universitària de magisteri
Quaderns de filologia. Estudis literaris, Núm. 28, pp. 93-119
-
Noves feminitats en l’àlbum il·lustrat actual: dones empoderades i enaltiment de referents
Lectora: revista de dones i textualitat, Núm. 29, pp. 153-170
-
Perpetuum mobile: conocimiento, investigación e innovación en la sociedad actual
coord.
Octaedro
-
Premis literaris valencians a obra inèdita: dualitats (home-dona, origen, edat) en l’autor model de narrativa adulta
Revista de lenguas y literaturas catalana, gallega y vasca, Núm. 28, pp. 101-131
2022
-
Alterity with a woman's voice in Victor Labrado's non-fiction novels: coarse, lively testimonies of hard times
Images of otherness (Peter Lang), pp. 71-80
-
Des d’Alacant estant: la idiosincràsia valenciana de la ciutat a través de l’obra narrativa de Joan-Lluís Moreno Congost
Identitats culturals contemporànies: el cas català (Reichenberger)
-
La percepció de la identitat sexual, de gènere i de raça en l’alumnat universitari a través de la lectura literària
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1799-1801
-
Tractament de la diversitat sexual i afectiva i de la multiculturalitat en l’àlbum il·lustrat infantil actual
I International Congress. Education and Knowledge: proceedings
-
XXXIII Curs de Sociolingüística de la Nucia. La literatura infantil i juvenil en valencià (6, 13, 20 i 27 de novembre de 2020)
Estudis romànics, Núm. 44, pp. 601-602
2021
-
La cultura juvenil i el cànon literari: una distància insalvable?
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 295-304
-
La influència de la cultura juvenil en la confecció d’un cànon literari alternatiu
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2197-2204
2020
-
El club de lectura com a estratègia per a millorar la competència literària de l’alumnat
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 747-754
2019
-
Current Perspectives on Literary Reading
coord.
John Benjamins