El club de lectura com a estratègia per a millorar la competència literària de l’alumnat

  1. Vicent Vidal Lloret
  2. Carme Arronis Llopis
  3. Victòria E. Cremades Gonzàlez
  4. Dari Escandell Maestre
  5. Lliris Picó i Carbonell
Libro:
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20
  1. Roig-Vila, Rosabel (coord.)
  2. Antolí Martínez, Jordi M. (coord.)
  3. Diez Ros, Rocío (coord.)
  4. Pellín Buades, Neus (coord.)

Editorial: Instituto de Ciencias de la Educación ; Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant

ISBN: 978-84-09-24478-2

Año de publicación: 2020

Páginas: 747-754

Tipo: Capítulo de Libro

Resumen

El professorat de l’assignatura Literatura catalana infantil del grau de Mestre en Educació Infantil de la Universitat d’Alacant ha detectat un escàs coneixement de la literatura clàssica infantil i juvenil, un bagatge literari essencialment baix i, en general, una manca d’hàbit lector. Com a resposta, va plantejar el disseny, la implementació i l’avaluació d’una experiència didàctica innovadora en l’assignatura com és la creació d’un club de lectura. La situació de pandèmia i el consegüent confinament van implicar un replantejament de la pràctica com a taller de lectura no presencial. Tot i això, amb els resultats obtinguts s’observa clarament una millora de la competència literària de l’alumnat: valora la importància dels clàssics, mostra interès per continuar llegint-ne i, en general, valora molt positivament l’experiència didàctica. D’altra banda, aquesta pràctica ha permès detectar que l’alumnat tendeix a guiar el seu criteri lector per allò que ja coneix d’alguna manera (altres versions com ara les cinematogràfiques, recomanacions, etc.) i que valora molt positivament el fet de poder compartir i conèixer les opinions dels companys.