Argitalpenak (141) RICARDO SANMARTIN LOPEZ argitalpenak

2023

  1. Affective Latent Profiles and Personality Dimensions in Spanish Children

    The Affective Profiles Model: 20 Years of Research and Beyond (Springer International Publishing), pp. 145-158

  2. Analizando diferencias en rechazo escolar en función de la autoeficacia percibida en adolescentes españoles.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  3. Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety

    Psychological Reports

  4. Estudiando diferencias estadísticamente significativas en la frecuencia de las motivaciones, beneficios y dificultades percibidas por alumnado de Alto Rendimiento Académico al cursar carreras completamente bilingües

    Nuevos formatos para el aprendizaje informal: ¿útiles para el formal? (Octaedro), pp. 128-136

  5. Innovative Methods for Affectivity Profiling: Latent Profile Analysis

    The Affective Profiles Model: 20 Years of Research and Beyond (Springer International Publishing), pp. 49-65

  6. Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression

    Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890

  7. Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression

    Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797

2022

  1. Análisis de las diferencias en motivaciones y dificultades de estudiantesde grupos de Alto Rendimiento Académico al elegir estudiar gradosbilingües

    El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 56-64

  2. Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826

  3. Correlaciones entre el rechazo escolar y las estrategias de aprendizaje

    Análisis sobre metodologías activas y TIC para la enseñanza y el aprendizaje (Dykinson), pp. 214-223

  4. Measurement Invariance and Latent Mean Differences Between American, Spanish and Chinese Adolescents Using the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A)

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 126-133

  5. Nuevos retos educativos e investigación interdisciplinaria koord.

    McGraw-Hill Interamericana de España

  6. Perfectionism and Emotional Intelligence: A Person-Centered Approach

    International Journal of Clinical Practice, Vol. 2022

  7. Perfectionistic Self-Presentation Scale in Ecuador: psychometric properties and latent mean differences across genders

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 54, Núm. 0, pp. 178-186

  8. School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms

    PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January

  9. School refusal behavior: Latent class analysis approach and its relationship with psychopathological symptoms

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 4, pp. 2078-2088

  10. The Spanish Version of the Perfectionistic Self-Presentation Scale-Junior Form: Psychometric Validation and Associations with School Refusal

    Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 77-93

  11. Validation, Factorial Invariance, and Latent Mean Differences Across Sex of the Depression, Anxiety, and Stress Scales (DASS-21) in Ecuadorian University Sample

    Professional Psychology: Research and Practice, Vol. 53, Núm. 4, pp. 398-406