Publicaciones (135) Publicaciones de RICARDO SANMARTIN LOPEZ

2022

  1. Análisis de las diferencias en motivaciones y dificultades de estudiantesde grupos de Alto Rendimiento Académico al elegir estudiar gradosbilingües

    El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 56-64

  2. Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826

  3. Correlaciones entre el rechazo escolar y las estrategias de aprendizaje

    Análisis sobre metodologías activas y TIC para la enseñanza y el aprendizaje (Dykinson), pp. 214-223

  4. Measurement Invariance and Latent Mean Differences Between American, Spanish and Chinese Adolescents Using the Social Anxiety Scale for Adolescents (SAS-A)

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 126-133

  5. Nuevos retos educativos e investigación interdisciplinaria coord.

    McGraw-Hill Interamericana de España

  6. Perfectionism and Emotional Intelligence: A Person-Centered Approach

    International Journal of Clinical Practice, Vol. 2022

  7. School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms

    PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January

  8. School refusal behavior: Latent class analysis approach and its relationship with psychopathological symptoms

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 4, pp. 2078-2088

  9. The Spanish Version of the Perfectionistic Self-Presentation Scale-Junior Form: Psychometric Validation and Associations with School Refusal

    Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 77-93

  10. Validation, Factorial Invariance, and Latent Mean Differences Across Sex of the Depression, Anxiety, and Stress Scales (DASS-21) in Ecuadorian University Sample

    Professional Psychology: Research and Practice, Vol. 53, Núm. 4, pp. 398-406