Publicaciones en las que colabora con Cándido J. Inglés Saura (47)

2021

  1. Emotional intelligence profiles and self-concept in Chilean adolescents

    Current Psychology, Vol. 40, Núm. 8, pp. 3860-3867

2020

  1. Cyberbullying and social anxiety: A latent class analysis among spanish adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2

2018

  1. Academic goal profiles and learning strategies in adolescence

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. OCT

  2. Relación entre la Ansiedad Social y las Dimensiones de la Personalidad en Adolescentes Españoles

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 46, pp. 81-92

2017

  1. CREATIVITY AND MULTIPLE INTELLIGENCES: DIFFERENCES ACCORDING TO GENDER AND COURSE IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)

  2. Emotional intelligence profiles and learning strategies in secondary school students

    Educational Psychology, Vol. 37, Núm. 2, pp. 237-248

  3. Tipos sociométricos, categorías conductuales y aptitudes intelectuales en adolescentes

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 7, Núm. 2, pp. 69-85

2016

  1. Bullying and victimization in adolescence: Characteristics and risk factors

    Victims and Victimization: Risk Factors, Intervention Strategies and Socioemotional Outcomes (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 15-26

  2. Relación entre tipos sociométricos y metas académicas en una muestra de estudiantes españoles de Educación Secundaria

    Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 233-244

2015

  1. Análisis biblilométrico sobre el perfeccionismo en la infancia y la adolescencia

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 211-218

  2. Diferencias en perfeccionismo socialmente prescrito en función del rechazo escolar

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 455-462

  3. Estado actual de la investigación sobre rechazo escolar

    European journal of education and psychology, Vol. 8, Núm. 1, pp. 37-52

  4. Motivational profiles Spanish students of Compulsory Secondary Education: differential analysis of academic self-attributions

    Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 579-588

  5. Perfiles de orientaciones de metas y autoconcepto de estudiantes de Educación Secundaria

    Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 99-116

  6. Profiles of emotional intelligence and learning strategies in a sample of Chilean students

    European Journal of Psychology of Education, Vol. 30, Núm. 4, pp. 437-455

  7. Relationship between sociometric types and academic achievement in a sample of compulsory secondary education students

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 93-124

  8. Reliability and validity evidence of scores on the French version of the questionnaire about interpersonal difficulties for adolescents

    Psychologica Belgica, Vol. 55, Núm. 3, pp. 159-174