CRISTINA
CACHERO CASTRO
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicaciones (132) Publicaciones de CRISTINA CACHERO CASTRO
2024
-
Impact of COVID-19 in the web accessibility of higher education institutions: a pending challenge
Universal Access in the Information Society
-
Study regarding the influence of a student’s personality and an LMS usage profile on learning performance using machine learning techniques
Applied Intelligence, Vol. 54, Núm. 8, pp. 6175-6197
-
The impact of personality and self-efficacy on domain modeling productivity in graphical and textual notations
Information and Software Technology, Vol. 173
2023
-
AIM Triad: A Prioritization Strategy for Public Institutions to Improve Information Security Maturity
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14
-
Influence of personality and modality on peer assessment evaluation perceptions using Machine Learning techniques
Expert Systems with Applications, Vol. 213
-
MASISCo—Methodological Approach for the Selection of Information Security Controls
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 2
-
Perception of the Sustainable Development Goals among university students: A multidisciplinary perspective
Journal of Cleaner Production, Vol. 429
-
The Effect of Developers' General Intelligence on the Understandability of Domain Models: An Empirical Study
IEEE Access, Vol. 11, pp. 70153-70167
2022
-
Editorial: Exploring the technological needs of older adults: Advances in design, functionality, user experience, and age-related cognitive and sensory aids to facilitate adoption
Frontiers in Computer Science
-
Influence of individual versus collaborative peer assessment on score accuracy and learning outcomes in higher education: an empirical study
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 399-399
-
Influence of individual versus collaborative peer assessment on score accuracy and learning outcomes in higher education: an empirical study
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 47, Núm. 4, pp. 570-587
-
Los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): investigación transdisciplinar sobre su percepción por parte del alumnado de la Universidad de Alicante
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 523-537
2021
-
5131 RED IDOi (2020/21): Investigación+Docencia+Innovación Análisis de la adopción de la Docencia Dual con perspectiva multidisciplinar
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1469-1480
-
Identificación de sesgos y desinformación sobre la Inteligencia Artificial en el alumnado de Educación Superior
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2877-2898
-
Impacto del factor humano en el éxito de actividades de evaluación entre iguales
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 763-784
-
Mosiot: Modeling and simulating iot healthcare-monitoring systems for people with disabilities
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12
2020
-
Impact of Programming Exposure on the Development of Computational Thinking Capabilities: An Empirical Study
IEEE Access, Vol. 8, pp. 72316-72325
-
Influencia de la evaluación entre pares consensuada en la precisión de las autoevaluaciones
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 5, pp. 205-212
-
RED IDOi (2019/20): Investigación+Docencia+Innovación: Proyecto Reciclaje (IV): ABA y ApS para el aprendizaje de herramientas de comunicación en Redes Sociales, Marketing social y Street Marketing
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 865-868
2019
-
Correspondence analysis between programming teaching approaches
XIV Jornadas Iberoamericanas de Ingenieria de Software e Ingenieria del Conocimiento, JIISIC 2019