MARIA MONTSERRAT
HIDALGO NUÑEZ
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publications (76) MARIA MONTSERRAT HIDALGO NUÑEZ publications
2024
-
Evaluación de la calidad de cocción y organoléptica de diferentes variedades de arroz fortificado con Fe y Zn
Fomento de la I+D+I en el ámbito de la gastronomía 2022-2023 (Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant), pp. 109-115
-
Evaluation of lignin and dip coating for elemental analysis by thin film microextraction followed by laser-induced breakdown spectroscopy
Spectrochimica Acta - Part B Atomic Spectroscopy, Vol. 217
-
Evaluation of the cooking and organoleptic quality of different rice varieties fortified with Fe and Zn
Fomento de la I+D+I en el ámbito de la gastronomía 2022-2023 (Universidad de Alicante / Universitat d'Alacant), pp. 116-121
2022
-
Graphene thin film microextraction and nanoparticle enhancement for fast LIBS metal trace analysis in liquids
Spectrochimica Acta - Part B Atomic Spectroscopy, Vol. 194
-
Mejorando la adquisición de competencias de habilidad en el laboratorio de química mediante la metodología de laboratorio invertido
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2022 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 23-32
-
Mejorando la adquisición de competencias de habilidad en el laboratorio de química mediante la metodología de laboratorio invertido
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1743-1744
2021
-
Evaluation of Thin Film Microextraction for trace elemental analysis of liquid samples using LIBS detection
Talanta, Vol. 223
-
Evaluation of electrosprayed graphene oxide coatings for elemental analysis by thin film microextraction followed by LIBS detection (TFME-LIBS)
Spectrochimica Acta - Part B Atomic Spectroscopy, Vol. 183
-
La docencia en inglés en el Grado en Química: una perspectiva dual (del estudiantado y del profesorado)
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 19-29
2020
-
Estrategias para potenciar la docencia en inglés en el grado en Química
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2020 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 27-36
-
Estrategias para potenciar la docencia en inglés en el grado en Química
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 853-857
2019
-
Dispersive micro solid-phase extraction (DµSPE) with graphene oxide as adsorbent for sensitive elemental analysis of aqueous samples by laser induced breakdown spectroscopy (LIBS)
Talanta, Vol. 191, pp. 162-170
-
Electrospray deposition followed by laser-induced breakdown spectroscopy (ESD-LIBS): A new method for trace elemental analysis of aqueous samples
Journal of Analytical Atomic Spectrometry, Vol. 34, Núm. 10, pp. 2016-2026
2018
-
Multi-technique characterization of madder lakes: A comparison between non- and micro-destructive methods
Journal of Cultural Heritage, Vol. 33, pp. 208-212
-
Multivariate calibration in Laser-Induced Breakdown Spectroscopy quantitative analysis: The dangers of a ‘black box’ approach and how to avoid them
Spectrochimica Acta - Part B Atomic Spectroscopy, Vol. 144, pp. 46-54
2017
-
Characterization of selectively etched halloysite nanotubes by acid treatment
Applied Surface Science, Vol. 422, pp. 616-625
-
Micro-Laser-Induced Breakdown Spectroscopy (Micro-LIBS) Study on Ancient Roman Mortars
Applied Spectroscopy, Vol. 71, Núm. 4, pp. 721-727
-
Seguimiento del grado en Química: curso 2016-17
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 149-155
2016
-
Seguimiento del grado en Química: curso 2015-16
Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria: Retos, propuestas y acciones (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 633-644
-
Seguimiento del grado en Química: curso 2015-16
XIV Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: investigación, innovación y enseñanza universitaria: enfoques pluridisciplinares