Publicaciones (65) Publicaciones de FRANCISCO JAVIER MARTINEZ GUARDIOLA

2023

  1. Absolute polarimetric calibration of the retardance of a liquid crystal on silicon microdisplay

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

2021

  1. Adaptación a la docencia dual de actividades prácticas de laboratorio

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 427-443

  2. Análisis sobre el grado de satisfacción del uso de vídeos como apoyo para la docencia dual en el laboratorio de titulaciones técnicas

    Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 199-211

  3. Modeling liquid crystal on silicon microdisplays for holographic storage and polarization control

    Optics InfoBase Conference Papers

  4. Modeling liquid crystal on silicon microdisplays for holographic storage and polarization control

    Optics InfoBase Conference Papers

  5. Utilización de Matlab Grader y Matlab Live Scripts para la docencia en asignaturas técnicas de Ingeniería

    Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 709-722

  6. Utilización de Matlab Grader y Matlab Live-Scripts para la docencia en asignaturas del Grado en Ingeniería en Sonido e Imagen en Telecomunicació

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 183-191

  7. Voltage dependence of retardance, flicker, and director angle orientation in reflective liquid crystal devices by average Stokes polarimetry

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

2020

  1. Analytical modeling of blazed gratings on two-dimensional pixelated liquid crystal on silicon devices

    Optical Engineering, Vol. 59, Núm. 4

  2. Elaboración de experiencias docentes con Arduino

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 539-547

  3. Unitary matrix approach for a precise voltage dependent characterization of reflective liquid crystal devices by average Stokes polarimetry

    Optics Letters, Vol. 45, Núm. 20, pp. 5732-5735

2019

  1. Análisis y aplicación de nuevas metodologías docentes basadas en clase invertida y gamificación a través de Moodle

    Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Octaedro), pp. 518-526

  2. Blazed grating theory to minimize the non-idealities in LCoS devices

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

  3. Combining average molecular tilt and flicker for management of depolarized light in parallel-aligned liquid crystal devices for broadband and wide-angle illumination

    Optics Express, Vol. 27, Núm. 4, pp. 5238-5252

  4. Efficient and stable holographic gratings stored in an environmentally friendly photopolymer

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

  5. LED-cured reflection gratings stored in an acrylate-based photopolymer

    Polymers, Vol. 11, Núm. 4

  6. Predictive management of polarized light in liquid crystal devices based on average and flicker molecular tilt

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

  7. Red “Universidad, género, docencia e igualdad”

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1087

  8. Reflection holograms stored in an environment-friendly photopolymer

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

2018

  1. 105. Aplicación de nuevas metodologías y herramientas multimedia en la docencia de Acústica: Clase invertida y laboratorio virtual

    El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 1062-1073