Publicaciones (172) Publicaciones de RAFAEL MOLINA CARMONA

2023

  1. Decoding Student Error in Programming: An Iterative Approach to Understanding Mental Models

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. TEmaps for Designing Courses Based on Smart Learning

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 682-689

  3. Trends on Computational Thinking, Engineering Education, Technology in Medicine, Qualitative and Mixed Methods, Diversity in STEM, Lab-Based Education, Technology and Education, Gamification and Games for Learning and Smart Learning at TEEM 2022

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-21

  4. Two-Phases AI Model for a Smart Learning System

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  5. Usos y desusos del modelo GPT-3 entre estudiantes de grados de ingeniería

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 415-418

2022

  1. Haciendo realidad la universidad digital: una transformación dirigida por la estrategia

    Transformación digital de las universidades: hacia un futuro postpandemia (Fundación Europea Sociedad y Educación), pp. 64-72

  2. Multidimensional evaluation of teaching strategies adopted in the COVID-19 pandemic

    Universal Access in the Information Society

  3. Multisubject PBL: Implementing, Maintaining and Evolving Through 15 Years

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Unidigital Project: The Accessible University of the 21thCentury : Towards the digital transformation of the Spanish University System

    CONTIE 2022 - 5th International Conference on Inclusive Technologies and Education and the 2nd International Conference of the Project Promoting Accessibility of Students with Disability to Higher Education in Cuba, Costa Rica and Dominican Republic

  5. ¿La evaluación evoluciona? Una experiencia de coevaluación en ABP

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1739-1740

  6. ¿La evaluación evoluciona?: Una experiencia de coevaluación en ABP

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 263-270

2021

  1. A Social, Virtual and Open Model for Measuring Creativity

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. A low-level approach to improve programming learning

    Universal Access in the Information Society, Vol. 20, Núm. 3, pp. 479-493

  3. Acción de mejora del proceso de evaluación en metodología ABP transversal del itinerario gestión de contenidos de cuarto curso de ingeniería multimedia

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1047-1066

  4. COVID-proof: cómo el aprendizaje basado en proyectos ha soportado el confinamiento

    Campus Virtuales, Vol. 10, Núm. 1, pp. 73-88

  5. Caracterización de los aprendices por su estilo de aprendizaje a través de un sistema de smart learning

    Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva (Dykinson), pp. 466-478

  6. Cognitive, Virtual and Physical Context in Smart Learning

    ACM International Conference Proceeding Series

  7. Evaluación multimodal en la metodología ABP del itinerario de Creación y Entretenimiento Digital de Ingeniería Multimedia

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 125-145

  8. How Suitable is for Learners an Autonomous, Interactive and Dynamic Learning Model?

    Proceedings of 2021 World Engineering Education Forum/Global Engineering Deans Council, WEEF/GEDC 2021