Publications by the researcher in collaboration with RAFAEL MOLINA CARMONA (88)

2024

  1. Early Exploration About Generative AI’s Impact on Engineering Education: A Focus on the Spanish Context

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-10

  2. Evolution of the Adoption of Generative AI Among Spanish Engineering Students

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Exploring the Possibilities of ChatGPT in Students’ Assignments: Some Simple Experiences

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 884-893

  4. Tools to Support the Design of Network-Structured Courses Assisted by AI

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  5. ¿A qué se hace referencia cuando hablamos de digitalización, inteligencia artificial y algoritmos?

    Trabajo y Digitalización: avances y retos para el diálogo social y la negociación colectiva (Tecnos), pp. 21-40

2023

  1. Decoding Student Error in Programming: An Iterative Approach to Understanding Mental Models

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. TEmaps for Designing Courses Based on Smart Learning

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 682-689

  3. Two-Phases AI Model for a Smart Learning System

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Usos y desusos del modelo GPT-3 entre estudiantes de grados de ingeniería

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 8, pp. 415-418

2022

  1. Haciendo realidad la universidad digital: una transformación dirigida por la estrategia

    Transformación digital de las universidades: hacia un futuro postpandemia (Fundación Europea Sociedad y Educación), pp. 64-72

  2. Multisubject PBL: Implementing, Maintaining and Evolving Through 15 Years

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. ¿La evaluación evoluciona?: Una experiencia de coevaluación en ABP

    Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), Núm. 7, pp. 263-270

2021

  1. A low-level approach to improve programming learning

    Universal Access in the Information Society, Vol. 20, Núm. 3, pp. 479-493

  2. COVID-proof: cómo el aprendizaje basado en proyectos ha soportado el confinamiento

    Campus Virtuales, Vol. 10, Núm. 1, pp. 73-88

  3. Evaluación multimodal en la metodología ABP del itinerario de Creación y Entretenimiento Digital de Ingeniería Multimedia

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 125-145

  4. How Suitable is for Learners an Autonomous, Interactive and Dynamic Learning Model?

    Proceedings of 2021 World Engineering Education Forum/Global Engineering Deans Council, WEEF/GEDC 2021

  5. Towards an iterative design for serious games

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6