ENRIQUE
CLAVER CORTES
Investigador en el periodo 1977-2020
PATROCINIO DEL CARMEN
ZARAGOZA SAEZ
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con PATROCINIO DEL CARMEN ZARAGOZA SAEZ (105)
2023
-
Corporate social responsibility and strategic knowledge management as mediators between sustainable intangible capital and hotel performance
Journal of Sustainable Tourism, Vol. 31, Núm. 4, pp. 908-930
2021
-
Corporate social responsibility and firm performance in the hotel industry. The mediating role of green human resource management and environmental outcomes
Journal of Business Research, Vol. 123, pp. 57-69
2020
-
Digital Skills in Tourism: a Study from the Next Tourism Generation (NTG) Alliance
15TH INTERNATIONAL FORUM ON KNOWLEDGE ASSET DYNAMICS (IFKAD 2020)
-
Dirección Estratégica y Diseño Organizativo
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 623-627
-
El uso de la gamificación en dirección estratégica de la empresa
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 1034-1043
-
Students’ perception of CSR and its influence on business performance: A multiple mediation analysis
Business Ethics: A european review, Vol. 29, Núm. 4, pp. 722-736
-
Toward a dynamic construction of organizational ambidexterity: Exploring the synergies between structural differentiation, organizational context, and interorganizational relations
Journal of Business Research, Vol. 112, pp. 363-372
2019
-
Dirección Estratégica y Diseño Organizativo
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1347
-
Emerging country multinationals in the Spanish hotel industry. An analysis from the tourist districts theory
Economic clusters and globalization: diversity and resilience (Routledge Reino Unido), pp. 183-197
-
Factores condicionantes de la percepción de los futuros directivos sobre la Responsabilidad Social Corporativa: formación, género y experiencia laboral
Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Octaedro), pp. 93-103
-
Organizational success, human resources practices and exploration–exploitation learning
Employee Relations, Vol. 41, Núm. 6, pp. 1379-1397
-
The role of internal knowledge generation and external knowledge acquisition in tourist districts
Journal of Business Research, Vol. 101, pp. 767-776
2018
-
Agglomeration and performance in tourist districts: the mediating role of internal and externalknowledge management strategies
Hacia la mejora social, económica y empresarial: avances multidisciplinares en innovación, turismo e ingeniería
-
Continuous innovation in the hotel industry: The development of organizational ambidexterity through human capital and organizational culture in Spanish hotels
International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 30, Núm. 12, pp. 3609-3631
-
Dirección estratégica y diseño organizativo
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2033-2052
-
High performance work system and performance: Opening the black box through the organizational ambidexterity and human resource flexibility
Journal of Business Research, Vol. 88, pp. 397-406
-
Hotel performance and knowledge sources in Spanish tourism districts
Current Issues in Tourism, Vol. 21, Núm. 17, pp. 1988-2013
-
Intellectual capital management: An approach to organizational practices in Ecuador
Intangible Capital, Vol. 14, Núm. 2, pp. 270-285
-
Mapping the “intellectual structure” of research on human resources in the “tourism and hospitality management scientific domain”: Reviewing the field and shedding light on future directions
International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 30, Núm. 3, pp. 1741-1768
-
Strategic knowledge management in subsidiaries and MNC performance. The role of the relational context
Journal of Knowledge Management, Vol. 22, Núm. 5, pp. 1153-1175