Publicaciones (51) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. El cómic como elemento didáctico y de divulgación científica

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 689-705

  2. G protein-coupled estrogen receptor activation by bisphenol-A disrupts the protection from apoptosis conferred by the estrogen receptors ERα and ERβ in pancreatic beta cells

    Environment International, Vol. 164

  3. Implementation of a website accessibility checker and tracker : Results obtained in the pilot phase with users unfamiliar with accessibility

    CONTIE 2022 - 5th International Conference on Inclusive Technologies and Education and the 2nd International Conference of the Project Promoting Accessibility of Students with Disability to Higher Education in Cuba, Costa Rica and Dominican Republic

  4. Screening of Relevant Metabolism-Disrupting Chemicals on Pancreatic β-Cells: Evaluation of Murine and Human In Vitro Models

    International Journal of Molecular Sciences, Vol. 23, Núm. 8

  5. The Effects of Aging on Male Mouse Pancreatic β-Cell Function Involve Multiple Events in the Regulation of Secretion: Influence of Insulin Sensitivity

    The journals of gerontology. Series A, Biological sciences and medical sciences, Vol. 77, Núm. 3, pp. 405-415

  6. The pancreatic β-cell in ageing: Implications in age-related diabetes

    Ageing Research Reviews, Vol. 80

  7. Unidigital Project: The Accessible University of the 21thCentury : Towards the digital transformation of the Spanish University System

    CONTIE 2022 - 5th International Conference on Inclusive Technologies and Education and the 2nd International Conference of the Project Promoting Accessibility of Students with Disability to Higher Education in Cuba, Costa Rica and Dominican Republic

2021

  1. A novel mitochondrial kv1.3–caveolin axis controls cell survival and apoptosis

    eLife, Vol. 10

  2. Bisphenol-S and Bisphenol-F alter mouse pancreatic β-cell ion channel expression and activity and insulin release through an estrogen receptor ERβ mediated pathway

    Chemosphere, Vol. 265

  3. INVES 10: evaluación colaborativa de aprendizajes mediante e-rúbricas en Iniciación a la Investigación en Biología

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1571-1595

  4. Physiology of pancreatic β-cells: Ion channels and molecular mechanisms implicated in stimulus-secretion coupling

    International Review of Cell and Molecular Biology (Elsevier Inc.), pp. 287-323

  5. Planificación y diseño de estrategias para el desarrollo de competencias transversales en el Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1499-1516

  6. Rendimiento académico e influencia de variables en el estudiante de enfermería en 2 tipologías de evaluación: oral y escrita

    Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 499-508

  7. Variables y éxito académico del estudiante de ciencias de la salud en 2 tipologías de evaluación: oral y escrita

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2617-2627

2020

  1. Análisis de la percepción del alumnado respecto a la implementación de la perspectiva de género

    La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 970-981

  2. Análisis de la percepción del alumnado respecto a la implementación de la perspectiva de género

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 985-988

  3. Aprendizaje práctico en antropometría: valoración del alumnado

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1173-1177