Diversidad, Educación y Género (DEG)
Universidad Católica del Maule
Talca, ChilePublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Católica del Maule (8)
2018
-
El proceso de enseñanza y aprendizaje de las Matemáticas. Concepciones de los futuros profesores del sur de Chile
REDIE: Revista Electrónica de Investigación Educativa, Vol. 20, Núm. 1, pp. 59-68
-
Mathematics, culture, and teaching practice: An analysis of beliefs and sociocultural choices
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 32, Núm. 61, pp. 570-592
-
Modernity, tolerance and migration: Consequences for the education in Chile
Educacao e Sociedade, Vol. 39, Núm. 144, pp. 756-778
-
Perceptions of gender equity in students of a teacher training program
Ex Aequo, pp. 129-142
2017
-
Intercultural communication and the feminization of migrations in Latin America: The case of Chile
Intercultural Communication: Strategies, Challenges and Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 119-140
-
The intercultural sensitivity of Chilean teachers serving an immigrant population in schools
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 6, Núm. 1, pp. 71-77
2016
-
Competencias Comunicativas Interculturales en la formación inicial docente: El caso de tres universidades regionales de Chile
Estudios pedagógicos, Vol. 42, Núm. 4, pp. 183-200
2015
-
Understanding elementary and secondary students' representation of cultural differences as reflected in the process of intercultural communication in school contexts
Nordic Psychology, Vol. 67, Núm. 1, pp. 65-86