ROSARIO ISABEL
FERRER CASCALES
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicacions en què col·labora amb ROSARIO ISABEL FERRER CASCALES (70)
2022
-
Effectiveness of a Two-Year Multicomponent Intervention for the Treatment of Overweight and Obesity in Older People
Nutrients, Vol. 14, Núm. 22
-
Effects of Impulsivity on Competitive Anxiety in Female Athletes: The Mediating Role of Mindfulness Trait
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 6
-
Evaluation of the lights4violence program: reduction in machismo and acceptance of violence among adolescents in Europe
BMC public health, Vol. 22, Núm. 1, pp. 426
-
Predicting Alzheimer's disease with practice effects, APOE genotype and brain metabolism
Neurobiology of Aging, Vol. 112, pp. 111-121
2021
-
Adquisición de competencias profesionales en el ámbito de la promoción de la salud de las personas mayores frente a la COVID- 19
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1781-1798
-
Cognitive Functioning and Its Relationship with Self-Stigma in Men with HIV Who Have Sex with Men: The Mediating Role of Health-Related Quality of Life
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 14, pp. 2103-2114
-
Comparison of body scanner and manual anthropometric measurements of body shape: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12
-
Effects of a school-based intervention for preventing substance use among adolescents at risk of academic failure: A pilot study of the reasoning and rehabilitation v2 program
Healthcare (Switzerland), Vol. 9, Núm. 11
-
Effects of the Mediterranean Lifestyle During the COVID-19 Lockdown in Spain: Preliminary Study
Frontiers in Nutrition, Vol. 8
-
Evaluación colaborativa como estrategia de innovación docente en el ámbito de la Educación Superior
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 845-864
-
Psychometric properties and confirmatory factor analysis of the spanish version of the maudsley violence questionnaire among adolescent students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 15
-
The Association Between the Number of Neuropsychological Measures and the Base Rate of Low Scores
Assessment, Vol. 28, Núm. 3, pp. 955-963
-
The Role of Social Support in Machismo and Acceptance of Violence Among Adolescents in Europe: Lights4Violence Baseline Results
Journal of Adolescent Health, Vol. 68, Núm. 5, pp. 922-929
-
The role of bmi, body fat mass and visceral fat in executive function in individuals with overweight and obesity
Nutrients, Vol. 13, Núm. 7
2020
-
Aplicación de las tecnologías e-health para la adquisición de competencias profesionales en el ámbito de la evaluación cognitiva en las personas mayores
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1083-1089
-
Aprendizaje colaborativo para la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje en el contexto universitario
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1213-1219
-
Eating habits in older adults: Compliance with the recommended daily intakes and its relationship with sociodemographic characteristics, clinical conditions, and lifestyles
Nutrients, Vol. 12, Núm. 2
-
Effectiveness of the reasoning and rehabilitation v2 programme for improving personal and social skills in spanish adolescent students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 9
-
El blog Gastronomía.UA: un recurso docente para la mejora del proceso de enseñanza-aprendizaje
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1155-1162
-
Neurocognitive functioning and suicidal behavior in violent offenders with schizophrenia spectrum disorders
Diagnostics, Vol. 10, Núm. 12