Habilidades, competencias e instrucción
Publicaciones (708) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Building paths to success: a multilevel analysis of the effects of an emotional intelligence development program on the academic achievement of future teachers
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
El autoconcepto físico de los estudiantes universitarios en el Ecuador
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 566-577
-
Explanatory model of cyberbullying, cybervictimization, aggressiveness, social anxiety, and adaptation to university: a structural equation analysis
Journal of Computers in Education
-
La resiliencia y la inteligencia emocional como predictores del nivel de estrés en estudiantes de magisterio
European journal of education and psychology, Vol. 17, Núm. 1
-
Riding the wave towards flourishing in STEM education: Enhancing teaching efficacy through a K-12 training program
Teaching and Teacher Education, Vol. 143
-
The Evolution of Education in Amazonian Indigenous Communities: A Post-Covid Perspective
Springer Proceedings in Complexity
2023
-
Development and psychometric properties of the Student Evaluation of Dissertation Tutoring Scale (SEIDTUS) in Higher Education
Anuario de psicología, Vol. 53, Núm. 2, pp. 23-32
-
Identification of gifted students in compulsory middle school education in Spain
Innovación sin fronteras: una mirada transversal a la educación y la investigación (Dykinson), pp. 404-425
-
Latent profiles of cyberbullying among university students and its relationship with social anxiety and aggressiveness
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 10, pp. 13269-13285
-
Pre-Service Teachers’ Personal Traits and Emotional Skills: A Structural Model of General Mental Ability
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
Relación del apego con la salud mental: estudio de caso de un trastorno bipolar: consideraciones desde el trabajo social
El bienestar psicosocial como meta de las actuaciones en salud (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 163-175
-
Relación entre el ciberacoso, la cibervictimización y la adaptación a la universidad: Análisis diferencial por sexo
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 335-348
-
Resilience Assessment in Times of Covid-19 in Ecuador
Springer Proceedings in Complexity
-
Revamping Teacher Training for Challenging Times: Teachers’ Well-Being, Resilience, Emotional Intelligence, and Innovative Methodologies as Key Teaching Competencies
Psychology Research and Behavior Management, Vol. 16, pp. 1-18
-
School bullying and cyberbullying in academically gifted students: A systematic review
Aggression and Violent Behavior, Vol. 71
-
Special issue: Child protection in the digital age. Latent profiles in cyberbullying and the relationship with self-concept and achievement goals in preadolescence
Child and Family Social Work, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1046-1055
-
Trastorno de identidad disociativo y comorbilidad con otros trastornos en infantil: Una revisión sistemática
Actualidad en investigación para la mejora de la salud a lo largo del ciclo vital (Dykinson), pp. 179-192
-
Uso problemático de las redes sociales y rendimiento académico en la adolescencia
Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 303-310
2022
-
30-item version of the revised child anxiety and depression scale in Chilean adolescents: psychometric properties
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4231-4241
-
A Meta-analysis of Gut Microbiota in Children with Autism
Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1374-1387