Publicaciones (708) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. Development and psychometric properties of the Student Evaluation of Dissertation Tutoring Scale (SEIDTUS) in Higher Education

    Anuario de psicología, Vol. 53, Núm. 2, pp. 23-32

  2. Identification of gifted students in compulsory middle school education in Spain

    Innovación sin fronteras: una mirada transversal a la educación y la investigación (Dykinson), pp. 404-425

  3. Latent profiles of cyberbullying among university students and its relationship with social anxiety and aggressiveness

    Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 10, pp. 13269-13285

  4. Pre-Service Teachers’ Personal Traits and Emotional Skills: A Structural Model of General Mental Ability

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  5. Relación del apego con la salud mental: estudio de caso de un trastorno bipolar: consideraciones desde el trabajo social

    El bienestar psicosocial como meta de las actuaciones en salud (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 163-175

  6. Relación entre el ciberacoso, la cibervictimización y la adaptación a la universidad: Análisis diferencial por sexo

    Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 335-348

  7. Resilience Assessment in Times of Covid-19 in Ecuador

    Springer Proceedings in Complexity

  8. Revamping Teacher Training for Challenging Times: Teachers’ Well-Being, Resilience, Emotional Intelligence, and Innovative Methodologies as Key Teaching Competencies

    Psychology Research and Behavior Management, Vol. 16, pp. 1-18

  9. School bullying and cyberbullying in academically gifted students: A systematic review

    Aggression and Violent Behavior, Vol. 71

  10. Special issue: Child protection in the digital age. Latent profiles in cyberbullying and the relationship with self-concept and achievement goals in preadolescence

    Child and Family Social Work, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1046-1055

  11. Trastorno de identidad disociativo y comorbilidad con otros trastornos en infantil: Una revisión sistemática

    Actualidad en investigación para la mejora de la salud a lo largo del ciclo vital (Dykinson), pp. 179-192

  12. Uso problemático de las redes sociales y rendimiento académico en la adolescencia

    Nuevos enfoques de aproximación a la investigación e intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 303-310

2022

  1. 30-item version of the revised child anxiety and depression scale in Chilean adolescents: psychometric properties

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 7, pp. 4231-4241

  2. A Meta-analysis of Gut Microbiota in Children with Autism

    Journal of Autism and Developmental Disorders, Vol. 52, Núm. 3, pp. 1374-1387