Publikationen, an denen er mitarbeitet Cándido J. Inglés Saura (59)

2021

  1. Emotional intelligence profiles and self-concept in Chilean adolescents

    Current Psychology, Vol. 40, Núm. 8, pp. 3860-3867

2020

  1. Estrategias de aprendizaje y nominación sociométrica en estudiantes españoles

    European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 65-80

  2. Cyberbullying and social anxiety: A latent class analysis among spanish adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2

2018

  1. Academic goal profiles and learning strategies in adolescence

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. OCT

  2. Estilos atribucionales en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria con alta ansiedad social autoinformada

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 50, Núm. 2, pp. 89-97

  3. Metas académicas y estrategias de aprendizaje en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria con ansiedad social

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 39, Núm. 1, pp. 58-80

  4. Relación entre la Ansiedad Social y las Dimensiones de la Personalidad en Adolescentes Españoles

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 46, pp. 81-92

2017

  1. ACQUISITION OF COMPETENCES AND SATISFACTION OF STUDENTS ACCORDING TO THE TYPE OF METHODOLOGY USED IN THE CLASSROOM

    INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE

  2. CREATIVITY AND MULTIPLE INTELLIGENCES: DIFFERENCES ACCORDING TO GENDER AND COURSE IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)

  3. CYBERBULLYING: PREVALENCE AND RISK FACTORS FOR BEING A VICTIM, BULLY AND BYSTANDER

    9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)

  4. Relación entre ansiedad social y aptitudes intelectuales en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria

    Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 25, Núm. 3, pp. 503-516

  5. Relación entre tipos sociométricos y autoatribución académica del fracaso en una muestra de españoles de Educación Secundaria

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 15, Núm. 42, pp. 398-421

  6. Sociometric types and academic self-concept in adolescents

    Psicothema, Vol. 29, Núm. 4, pp. 496-501

  7. Tipos sociométricos, categorías conductuales y aptitudes intelectuales en adolescentes

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 7, Núm. 2, pp. 69-85

2016

  1. Relación entre autoeficacia y autoatribuciones académicas en estudiantes chilenos

    Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 79-88

  2. Revisión bibliométrica del rechazo escolar: perspectivas de investigación y su análisis

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 71-92

  3. Social Anxiety and Sociometric Nomination in Spanish Students of Compulsory Secondary Education

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 19