Investigación en Inteligencias, Competencia Social y Educación (SOCEDU)
Publicaciones (908) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Actitudes hacia las personas con discapacidad auditiva: inclusión e independencia
Explorando fronteras en salud: perspectivas integradoras para la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 327-334
-
Building paths to success: a multilevel analysis of the effects of an emotional intelligence development program on the academic achievement of future teachers
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Cross-disorder comparison of sensory reactivity, pain, gastro-intestinal symptoms and obsessive-compulsive symptoms in adolescents and young adults with autism and other neurodevelopmental disorders
International Journal of Developmental Disabilities
-
Cyberbullying Profiles: Differences in Anxiety, Depression, and Stress in a Sample of Spanish Students
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
-
Diseño y validación de la Escala breve de Actitudes sobre la Didáctica de la Expresión Plástica (EADEP)
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 317-326
-
Explanatory model of cyberbullying, cybervictimization, aggressiveness, social anxiety, and adaptation to university: a structural equation analysis
Journal of Computers in Education
-
Intervenciones para el desarrollo de la creatividad en el ámbito musical universitario: una revisión sistemática
Educación e innovación al servicio de la mejora del Conocimiento (Aula Magna), pp. 49-66
-
Interventions to enhance creativity in the university context: A systematic review in the economics and business administration and management area
Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 1-14
-
La resiliencia y la inteligencia emocional como predictores del nivel de estrés en estudiantes de magisterio
European journal of education and psychology, Vol. 17, Núm. 1
-
Las actitudes hacia la interacción social y la independencia de las personas con discapacidad auditiva
Explorando fronteras en salud: perspectivas integradoras para la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 335-343
-
Perfiles de riesgo de ansiedad social para dificultades interpersonales en una muestra de adolescentes españoles
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 1, pp. 9-18
-
Positive Emotions in Family Caregivers of Alzheimer’s Disease Patients: Factors Associated with Gain in Caregiving from a Gender Perspective
Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 8
-
Reliability and validity evidence of the School Anxiety Inventory scores in a sample of Spanish children: A new self-report
Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 2, pp. 686-705
-
Resiliencia como mediadora entre género y malestar psicológico en familiares de personas con Alzheimer
Educación e innovación al servicio de la mejora del Conocimiento (Aula Magna), pp. 621-639
-
Riding the wave towards flourishing in STEM education: Enhancing teaching efficacy through a K-12 training program
Teaching and Teacher Education, Vol. 143
-
School refusal profiles maintained by negative reinforcement and their relationship with self-perceived health
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
School refusal: mapping the literature by bibliometric analysis
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
The Evolution of Education in Amazonian Indigenous Communities: A Post-Covid Perspective
Springer Proceedings in Complexity
-
Vinculación de la creatividad y los pensamientos automáticos perfeccionistas en maestros en formación
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 55-62
2023
-
A bibliometric analysis on adolescent social anxiety and psychoeducational variables in Web of Science 2002–2021
Journal of General Psychology, Vol. 151, Núm. 1, pp. 1-20