Publicacions (935) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2024

  1. Actitudes hacia las personas con discapacidad auditiva: inclusión e independencia

    Explorando fronteras en salud: perspectivas integradoras para la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 327-334

  2. Adolescent school refusal and academic self-efficacy: A latent profile and regression analysis

    Psychology in the Schools

  3. Building paths to success: a multilevel analysis of the effects of an emotional intelligence development program on the academic achievement of future teachers

    Frontiers in Psychology, Vol. 15

  4. Cross-disorder comparison of sensory reactivity, pain, gastro-intestinal symptoms and obsessive-compulsive symptoms in adolescents and young adults with autism and other neurodevelopmental disorders

    International Journal of Developmental Disabilities

  5. Cyberbullying Profiles: Differences in Anxiety, Depression, and Stress in a Sample of Spanish Students

    SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2

  6. Diferencias en ansiedad escolar en función de altas y bajas puntuaciones del factor II del SRAS-R

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 227-235

  7. Diseño y validación de la Escala breve de Actitudes sobre la Didáctica de la Expresión Plástica (EADEP)

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 317-326

  8. Effect of the development of precursor skills for literacy in Spanish on learning to read in English

    Journal of Educational Research

  9. Empleando análisis de perfiles y curvas ROC para examinar la relación entre el perfeccionismo y la autoeficacia académica en estudiantes de Educación Secundaria

    Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 139-146

  10. Explanatory model of cyberbullying, cybervictimization, aggressiveness, social anxiety, and adaptation to university: a structural equation analysis

    Journal of Computers in Education

  11. Instrumentos de medida de la creatividad en el contexto universitario: una revisión sistemática en el ámbito de empresariales

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 591-601

  12. Intervenciones para el desarrollo de la creatividad en el ámbito musical universitario: una revisión sistemática

    Educación e innovación al servicio de la mejora del Conocimiento (Aula Magna), pp. 49-66

  13. Interventions to enhance creativity in the university context: A systematic review in the economics and business administration and management area

    Educational Innovation to Address Complex Societal Challenges (IGI Global), pp. 1-14

  14. La resiliencia y la inteligencia emocional como predictores del nivel de estrés en estudiantes de magisterio

    European journal of education and psychology, Vol. 17, Núm. 1

  15. Las actitudes hacia la interacción social y la independencia de las personas con discapacidad auditiva

    Explorando fronteras en salud: perspectivas integradoras para la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 335-343

  16. Más allá de las fronteras en la enfermería comunitaria

    Revista Iberoamericana de Enfermería Comunitaria: RIdEC, Vol. 17, Núm. 1, pp. 84-87

  17. Perfiles de riesgo de ansiedad social para dificultades interpersonales en una muestra de adolescentes españoles

    Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 1, pp. 9-18

  18. Positive Emotions in Family Caregivers of Alzheimer’s Disease Patients: Factors Associated with Gain in Caregiving from a Gender Perspective

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 8

  19. Reliability and validity evidence of the School Anxiety Inventory scores in a sample of Spanish children: A new self-report

    Psychology in the Schools, Vol. 61, Núm. 2, pp. 686-705

  20. Reliability, Factorial Invariance, Latent Mean Differences of the Goal Orientations in Exercise Scale (GOES) and the Relation of Ego-Task Profiles with Resilience and Life Satisfaction in Ecuadorian Sample

    SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2