LOURDES
JOSE ALCAIDE
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
Publicaciones en las que colabora con LOURDES JOSE ALCAIDE (10)
2024
-
Development and validation of assessment instruments for cervical collar and spinal board placement in simulated environments for nursing students in the care of polytrauma patients
BMC Medical Education, Vol. 24, Núm. 1
-
Learning outcomes and cost-utility analysis of hybrid patient and mannequin-based simulation
Nurse Education Today, Vol. 132
2022
-
Programa de entrenamiento de habilidades de comunicación en situaciones críticas: Análisis DAFO
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 725-740
2019
-
Adaptación cultural y lingüística de la escala Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale en alumnos españoles de Máster: Estudio piloto
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 997
-
Effectiveness of non-pharmacological measures for reducing pain and fear in children during venipuncture in the emergency department: Vibrating colder devices versus distraction
Emergencias, Vol. 31, Núm. 3, pp. 182-185
-
Measuring the levels of burnout syndrome and empathy of Spanish emergency medical service professionals
Australasian Emergency Care, Vol. 22, Núm. 3, pp. 193-199
2018
-
(4255) Adaptación y capacitación de un espacio reducido y simulación en misiones helicopter emergency medical service (hems) para la adquisición de competencias clínicas y habilidades no técnicas
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2219-2228
-
Effectiveness of non-pharmacological measures for reducing pain and fear in children during venipuncture in the emergency department: A vibrating cold devices versus distraction
Emergencias, Vol. 30, Núm. 3, pp. 182-185
-
RED 4238: Innovación del proceso enseñanza-aprendizaje para la adquisición de competencias en la asistencia inicial a incidentes de múltiples víctimas.
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2141-2156
2017
-
Efficacy and safety of endotracheal intubation performed in moving vs motionless environments
Emergencias, Vol. 29, Núm. 1, pp. 5-10