MARIA LORETO
MACIA SOLER
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
MARIA LORETO MACIA SOLER-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (20)
2019
-
Patient education during hospital admission due to exacerbation of chronic obstructive pulmonary disease: Effects on quality of life—Controlled and randomized experimental study
Patient Education and Counseling, Vol. 102, Núm. 3, pp. 511-519
2018
-
Comparative analysis of the psychometric parameters of two quality-of-life questionnaires, the SGRQ and CAT, in the assessment of patients with COPD exacerbations during hospitalization: A multicenter study
Chronic Respiratory Disease, Vol. 15, Núm. 4, pp. 374-383
-
Effectiveness of an evidence-based practice educational intervention with second-year nursing students
Revista Latino-Americana de Enfermagem, Vol. 26
2017
-
La enfermera ante el reto de la gestión del paciente crónico complejo
Revista ROL de enfermería, Vol. 40, Núm. 2, pp. 50-56
-
Programas educativos en pacientes con Enfermedad Pulmonar Obstructiva Crónica. Revisión integradora
Enfermería global: revista electrónica trimestral de enfermería, Vol. 16, Núm. 1, pp. 537-555
-
Questionnaire to Measure the Participation of Nursing Professionals in Mentoring Students
Investigación y educación en enfermería, Vol. 35, Núm. 2, pp. 182-190
2016
-
Assessment of bachelor's theses in a nursing degree with a rubrics system: Development and validation study
Nurse Education Today, Vol. 37, pp. 103-107
-
Estudio descriptivo de la EPOC en Castellón, últimos 5 años
XX Encuentro Internacional de Investigación en Cuidados
-
Nurses’ experiences working with nursing students in a hospital: A phenomenological enquiry
Revista Latino-Americana de Enfermagem, Vol. 24
2015
-
Interpersonal relations and nurses' job satisfaction through knowledge and usage of relational skills
Applied Nursing Research, Vol. 28, Núm. 4, pp. 257-261
-
Percepción de los profesionales de enfermería y auxiliares de enfermería sobre cultura de seguridad del paciente en el área quirúrgica
Enfermería clínica, Vol. 25, Núm. 2, pp. 64-72
2014
-
An electronic record system in nursing education: evaluation and utilization.
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, Vol. 1, Núm. 2, pp. 70-89
-
Aprendiendo a prescribir cuidados según capacidad funcional en soporte electrónico
RECIEN: Revista Científica de Enfermería (España), Núm. 8, pp. 73-74
-
Estudio multicéntrico de intervención para la prevención de la exacerbación por Enfermedad Pulmonar Obstructiva Crónica. "APRENDEPOC"
RECIEN: Revista Científica de Enfermería (España), Núm. 9, pp. 1-2
-
Level of involvement of clinical nurses in the evaluation of competence of nursing students
Investigación y educación en enfermería, Vol. 32, Núm. 3, pp. 461-470
-
Level of involvement of clinical nurses in the evaluation of competence of nursing students
Investigación y educación en enfermería, Vol. 32, Núm. 3, pp. 461-470
2013
-
Content validity of the Spanish version of the Practice Environment Scale of the Nursing Work Index
Applied Nursing Research, Vol. 26, Núm. 4
-
Simultaneous implementation of the Bachelor, Masters and PhD degrees in nursing in the Universidad Jaume I, Castellón de la Plana, Spain
Investigación y educación en enfermería, Vol. 31, Núm. 2, pp. 305-314
2011
-
Modelo de hospitalización y frecuencia de reingreso en pacientes con exacerbación de EPOC
Enfermería global: revista electrónica trimestral de enfermería, Vol. 10, Núm. 1
2008
-
Red segundo curso de la titulación académica Máster en Ciencias de la Enfermería: (Curso 2006-2007)
Investigacions docents : del disseny curricular a les pràctiques d'aula: EEES 2007 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1-12