I.U. DE INVESTIGACIÓN DE ESTUDIOS DE GÉNERO
Instituto
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Nacional de Educación a Distancia (13)
2024
-
Accessibility of intimate partner violencerelated services for young women in Spain. Qualitative study on professionals' perspectives
PLoS ONE, Vol. 19, Núm. 4 April
-
Facing 8M. Right-wing responses to feminist mobilization in Spain (2017–2022)
Revista Estudos Feministas, Vol. 32, Núm. 2, pp. 1-14
-
The new Spanish far-right movement: Crisis, national priority and ultranationalist charity
Nations and Nationalism, Vol. 30, Núm. 3, pp. 476-492
-
“FEMINISM IS THE REAL PLAGUE”: The Spanish Radical Right Antifeminism during the COVID-19 Pandemic
Inequalities, Youth, Democracy and the Pandemic (Taylor and Francis), pp. 271-288
-
“Thanks to my activists Friends”: a qualitative study of perspectives of young adults and professionals on the factors related to seeking support among victims of sexual violence in Spain
Archives of Public Health, Vol. 82, Núm. 1
2023
-
Investigating the teaching practicum during COVID-19 through the lens of preservice teachers
Quality Assurance in Education, Vol. 31, Núm. 1, pp. 74-90
-
Perceived Barriers to Effective Coverage of Health and Social Services for Sexual Violence in Young Adults in Spain
Health and Social Care in the Community, Vol. 2023
2022
-
Do we have friendly services to meet the needs of young women exposed to intimate partner violence in the Madrid region?
Health Expectations, Vol. 25, Núm. 3, pp. 1058-1068
2021
-
Gestión del sincretismo cultural. Fiestas de Moros y Cristianos, un viaje de ida y vuelta
Culturas: Revista de Gestión Cultural, Vol. 8, Núm. 2, pp. 61-83
-
Las competencias digitales del alumnado universitario desde un enfoque transversal basado en el modelo DigComp
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1945-1952
-
Transdisciplina, género y resignificación: Metodologías activas para la resignificación de género en la Universidad. TGR-SYLLABUS GENDER
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 559-567
2019
2008
-
Salud pública, economía y obesidad: el bueno, el feo y el malo
Gaceta Sanitaria