I.M.E.M. RAMÓN MARGALEF (IMEM)
Instituto
JUAN JOSE
GALIANA MERINO
CATEDRATICO/A DE UNIVERSIDAD
Publicaciones en las que colabora con JUAN JOSE GALIANA MERINO (37)
2023
-
Evaluating the influence of air pollution on solar radiation observations over the coastal region of Alicante (Southeastern Spain)
Journal of Environmental Sciences (China), Vol. 126, pp. 633-643
-
On the calculation of smoothing kernels for seismic parameter spatial mapping: methodology and examples
Natural Hazards and Earth System Sciences, Vol. 23, Núm. 1, pp. 91-106
2022
-
Analysis of Radon Measurements in Relation to Daily Seismic Activity Rates in the Vrancea Region, Romania
Sensors, Vol. 22, Núm. 11
-
Aplicación web para la simulación de circuitos amplificadores básicos y refuerzo del estudio no presencial
Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 389-400
-
Raspberry Shake-Based Rapid Structural Identification of Existing Buildings Subject to Earthquake Ground Motion: The Case Study of Bucharest
Sensors, Vol. 22, Núm. 13
-
Simulación online de circuitos amplificadores básicos como herramienta de apoyo a la clase presencial y al estudio no presencial
I International Congress. Education and Knowledge: proceedings
2021
-
Impact of noah-lsm parameterizations on wrf mesoscale simulations: Case study of prevailing summer atmospheric conditions over a typical semi-arid region in eastern spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 20
-
Interpretación del grado de incertidumbre asociado a las predicciones meteorológicas actuales de viento y precipitación entre el alumnado de la Universidad de Alicante
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 83-92
-
Perceptions, uses, and interpretations of uncertainty in current weather forecasts by Spanish undergraduate students
Weather, Climate, and Society, Vol. 13, Núm. 1, pp. 83-94
-
Risk-targeted hazard maps for Spain
Bulletin of Earthquake Engineering, Vol. 19, Núm. 13, pp. 5369-5389
-
Usos, percepciones e interpretación del alumnado del grado de incertidumbre presente en los pronósticos meteorológicos de viento y precipitación
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1535-1542
2020
-
Fundamental period relationship of RC-buildings in alicante province (Spain). A first step to soil-structure resonance maps
Proceedings of the International Conference on Structural Dynamic , EURODYN
-
Insights on Climate-Driven Fluctuations of Cave 222Rn and CO2Concentrations Using Statistical and Wavelet Analyses
Geofluids, Vol. 2020
-
Interpretación del grado de certidumbre asociado a las predicciones meteorológicas de temperatura actuales entre el alumnado de la Universidad de Alicante
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 192-201
-
Risk-targeted maps for alicante province (Spain)
Proceedings of the International Conference on Structural Dynamic , EURODYN
2019
-
Seismic da mage scena rios in the municipa lities of Elche and Alicante (Spain). A first step to the emergency planning
International Journal of Safety and Security Engineering, Vol. 9, Núm. 3, pp. 237-248
-
Seismic emergency planning in the municipalities of Elche and Alicante, Spain: First step for disaster management
WIT Transactions on the Built Environment
2018
-
Sensitivity of structural damage to earthquake ground motion scenarios. the Torrevieja earthquake case study
International Journal of Computational Methods and Experimental Measurements, Vol. 6, Núm. 5, pp. 921-932
2017
-
Evaluación mediante rúbrica de las prácticas para mejorar el aprendizaje en la asignatura de Geofísica y Prospección Geofísica
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
-
Implementación de estrategias basadas en instrumentos y aplicaciones para la mejora del aprendizaje en asignaturas de ciencias e ingeniería: Detección de debilidades y fortalezas
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1349-1360