Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad Nacional de Educación a Distancia (15)

2023

  1. Validation of the Spanish Version of Fear of COVID-19 Scale: its Association with Acute Stress and Coping

    International Journal of Mental Health and Addiction, Vol. 21, Núm. 2, pp. 711-728

2021

  1. Las competencias digitales del alumnado universitario desde un enfoque transversal basado en el modelo DigComp

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1945-1952

  2. Validation of the bar-on EQ-i: YV (S) inventory in its spanish version: Gender-based invariance analysis

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-15

2018

  1. Academic goals in blind and partially sighted students: a differential analysis and goal profiles

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 5, Núm. 1, pp. 1-8

2016

  1. Las metas múltiples: Análisis predictivo del rendimiento académico en estudiantes chilenos

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 267-285

  2. Similarities and differences in obsessive-compulsive symptoms and autism: contributions from neuroscience

    REVISTA MEXICANA DE NEUROCIENCIA, Vol. 17, Núm. 5, pp. 70-82

2012

  1. Academic goal profiles: a comparison of blind and sighted students

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 3, pp. 1043-1054

  2. Metas múltiples y rendimiento academicoi perfiles motivacionales en educación física

    Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 29, Núm. 1, pp. 33-39

2010

  1. A structural model of goal orientation in sports: personal and contextual variables

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 257-266

  2. Analysis of a scale for the assessment of attention deficit disorder with hyperactivity in Chilean children

    Revista Medica de Chile, Vol. 138, Núm. 12, pp. 1502-1509

  3. Structure of Attitudes toward Immigration Scale in a Chilean sample

    Revista Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación-e Avaliação Psicológica, Vol. 1, Núm. 29, pp. 97-113

1996

  1. Variaciones de las dimensiones del autoconcepto con la edad

    Psicología del desarrollo y de la educación: la intervención psicoeducativa (EUDEMA), pp. 171-175

1992

  1. Determinantes del rendimiento académico en la Enseñanza Secundaria. Un modelo causal

    Análisis y modificación de conducta, Vol. 18, Núm. 61, pp. 697-729