QUIMICA INORGANICA
Departamento
LUCILA PAOLA
MAIORANO LAURIA
INVESTIGADOR/A JUNIOR
Publicaciones en las que colabora con LUCILA PAOLA MAIORANO LAURIA (28)
2024
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Aluminum Guefoams Coated with Reduced Graphene Oxide: A Corrosion Protection Study
Coatings, Vol. 14, Núm. 2
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Evaluation of highly adsorptive Guefoams (multifunctional guest-containing foams) as a potential sorbent for determination of volatile organic compounds (VOCs) by means of thermal desorption
Microchimica Acta, Vol. 191, Núm. 3
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Sustainable assembling of graphite flakes into graphite/carbon composite foams with thermal percolative interfaces for active heat dissipation
Composites Part A: Applied Science and Manufacturing, Vol. 185
2023
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Al/Gf composite foams with SiC-engineered interfaces for the next generation of active heat dissipation materials
Composites Part A: Applied Science and Manufacturing, Vol. 166
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Design of Replicated Open-Pore Aluminium Cellular Materials with a Non-Stochastic Structure for Sound Absorption Applications
Metals and Materials International, Vol. 29, Núm. 4, pp. 1007-1018
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Development of open-pore polymer and ceramic foams/Guefoams with tunable fluid-dynamic properties: Application in highly efficient water bacteria removal
Materials and Design, Vol. 235
2022
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De las TICs a las TACs: Implementación de la impresión 3D y simulación para el estudio de materiales porosos en grados de ciencias e ingeniería
El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 253-265
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Guefoams (guest-containing foams) as novel heterogeneous catalysts: Preparation, characterization and proof-of-concept testing for CO2 methanation
Materials and Design, Vol. 217
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INTERMAT XI (red de investigación INTERdisciplinar en MATeriales)
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 589-605
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Materiales espumados metálicos con inclusiones térmicas de base carbono y nanoingeniería interfacial
Materiales espumados metálicos con inclusiones térmicas de base carbono y nanoingeniería interfacial
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Open-cell aluminum foams with bimodal pore size distributions for emerging thermal management applications
International Journal of Heat and Mass Transfer, Vol. 191
2021
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INTERMAT X (red deinvestigación INTERdisciplinar en MATeriales X)
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 865-884
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Integración de herramientas de impresión 3D y simulación en la enseñanza experimental de los materiales compuestos
Nuevos retos educativos en la enseñanza superior frente al desafío COVID-19 (Octaedro), pp. 339-350
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Sound absorption of macro-perforated additively manufactured media
Applied Acoustics, Vol. 182
2020
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Desarrollo y uso de herramientas TIC interactivas y modelos por impresión 3D en el aprendizaje a nivel universitario del enlace atómico
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 1333-1343
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Guiding heat in active thermal management: One-pot incorporation of interfacial nano-engineered aluminium/diamond composites into aluminium foams
Composites Part A: Applied Science and Manufacturing, Vol. 133
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Intermat IX (red de investigación interdisciplinar en materiales)
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 585-592
2019
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INTERMAT VIII (Red de investigación interdisciplinar en materiales)
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2587-2604
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Review tasks of the course's contents
ACM International Conference Proceeding Series
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Universidad sin muros en estudios de ciencias experimentales de tercer ciclo: Utilización de herramientas de gestión online
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2019 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 105-114