Publications (32) Publications in which a researcher has participated

2024

  1. "Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana

    Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105

  2. A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover

    Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311

  3. AI-Driven Digital Storytelling: A Strategy for Creating English as a Foreign Language (EFL) Materials

    International Journal of Linguistics Studies, Vol. 4, Núm. 1, pp. 40-49

  4. Aplicación de la Agenda 2030: Propuesta Didáctica que Emplea Objetivos de Desarrollo Sostenible para Potenciar Competencias Sociales e Interculturales en la Enseñanza del Inglés

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 1, pp. 135-151

  5. Aplicación de los principios de la educación para la ciudadanía global para adquirir competencias sociales a través del uso de role-plays en la enseñanza del inglés

    Papeles: Revista especializada de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Antonio Nariño., Vol. 16, Núm. 31

  6. Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education

    Frontiers in Education, Vol. 9

  7. CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH

    ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92

  8. English-medium instruction (EMI) multimodal classroom discourse to enhance L2 university students’ comprehension

    Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 29-47

  9. Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification

    Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108

  10. Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación

    Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243

  11. Exploring linguistic competition in English derivatives ending in -ie and -o through a cognitive-onomasiological approach

    Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 139-175

  12. Exploring the development of social competences through role-plays in an English language subject in higher education

    ARGENTINIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, Vol. 12, Núm. 1, pp. 8-25

  13. Guachisnay: anatomía de un presunto anglicismo

    Lebende Sprachen, Vol. 69, Núm. 1

  14. Hybrid subjects in Spanish and Catalan: Halfway between agents and patients

    Glossa, Vol. 9, Núm. 1

  15. Inclusive Education through Digital Comic Creation in Higher Learning Environments

    Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5

  16. Inferring Irony Online

    CAMBRIDGE HANDBOOK OF IRONY AND THOUGHT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 160-180

  17. La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS

    Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Graó), pp. 21-30

  18. Multimodalidad y género en la enseñanza universitaria a través de las películas de animación japonesa La princesa Mononoke (1997), El viaje de Chihiro (2001) y El castillo ambulante (2004) con fines didácticos

    Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 19, pp. 227-248

  19. Nueva aproximación al uso de palabras inglesas en textos administrativos en latín medieval

    New Perspectives on Languages in Contact (Peter Lang AG), pp. 371-384

  20. On the expression of resultativity in English: The view from multiple resultatives

    Glossa, Vol. 9