Fachbereich
FILOLOGIA INGLESA
Publikationen (21) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
"Muscles instead of glasses"?: una aproximación a la (de)construcción de la masculinidad a través de la novela juvenil angloamericana
Aproximación poliédrica a la cuestión del género en la literatura infantil y juvenil (Peter Lang), pp. 85-105
-
A contrastive corpus-assisted study of the portrayal of Afghan women in the Twitter discourse during the 2021 Taliban takeover
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang AG), pp. 287-311
-
Assessing the effect of Augmented Reality on English language learning and student motivation in secondary education
Frontiers in Education, Vol. 9
-
CONSTRUCTING PERSUASION IN TOURISM PROMOTION WEBSITES: A CORPUS-ASSISTED STUDY OF HYPHENATED ADJECTIVES IN ENGLISH
ESP Today, Vol. 12, Núm. 1, pp. 71-92
-
EXPLORING CONCEPTUAL METAPHOR TYPES IN FINANCIAL MARKETS REPORTING: MAINSTREAM VS. SOCIAL MEDIA
ESP Today, Vol. 12, Núm. 2, pp. 349-372
-
Enhancing Clarity: An Evaluation of the Simple.Text Tool for Numerical Expression Simplification
Procesamiento del lenguaje natural, Núm. 72, pp. 99-108
-
Evaluación de materiales didácticos y competencia traductora: desarrollo y validación del cuestionario EMaCT para la profesionalización docente y discente en traducción e interpretación
Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 17, Núm. 1, pp. 222-243
-
Exploring linguistic competition in English derivatives ending in -ie and -o through a cognitive-onomasiological approach
Linguistik Aktuell (John Benjamins Publishing Company), pp. 139-175
-
Guachisnay: anatomía de un presunto anglicismo
Lebende Sprachen, Vol. 69, Núm. 1
-
Hybrid subjects in Spanish and Catalan: Halfway between agents and patients
Glossa, Vol. 9, Núm. 1
-
Inclusive Education through Digital Comic Creation in Higher Learning Environments
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Inferring Irony Online
CAMBRIDGE HANDBOOK OF IRONY AND THOUGHT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 160-180
-
La educación en la Agenda Global 2030 y sus ODS
Liderazgo educativo y desarrollo sostenible: un viaje hacia el corazón de las escuelas (Editorial Graó), pp. 21-30
-
Promoviendo la educación para la ciudadanía global y la multimodalidad a través del uso de mangas en la enseñanza universitaria del inglés: un estudio empírico
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 32, pp. 67-85
-
Social Media and Computer-Mediated Communication
CAMBRIDGE HANDBOOK OF LANGUAGE IN CONTEXT (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 455-476
-
Spanish adaptation of the Stillbirth Stigma Scale (SSS)
Death Studies
-
Spanish adaptation of the perinatal grief intensity scale
Journal of Reproductive and Infant Psychology
-
The Treatment of Unflagged New Testament Code Switching in English Bible Translations
BIBLE TRANSLATOR, Vol. 75, Núm. 1, pp. 5-22
-
The risky news sharing quotient (RNSQ): A research instrument for exploring news-sharing behaviour that spreads fake news
Education, Citizenship and Social Justice
-
Two London fires and a critique of grievability: Mournful protest, the Black elegy, and Jay Bernard’s Surge (2019)
Journal of Postcolonial Writing