Fachbereich
FILOLOGIA INGLESA
Publikationen (29) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2016
-
'Blended' cyber-neologisms
English Today, Vol. 32, Núm. 4, pp. 2-5
-
A proposal for teaching with authentic texts in order to develop social awareness in a language subject in tertiary education
ARGENTINIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS, Vol. 4, Núm. 1, pp. 59-73
-
Ana and Mia: Ophelia on the web
Shakespeare Quarterly, Vol. 67, Núm. 4, pp. 503-514
-
Anglicisms and calques in upper social class in pre-revolutionary Cuba (1930–1959): A sociolinguistic analysis
IJES: international journal of English studies, Vol. 16, Núm. 1, pp. 33-55
-
Anglicisms in Music Fandom Terminology: The Idiosyncratic Use of Self-Referential Nouns in the Language of Youth
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 38, Núm. 2, pp. 181-199
-
Empathizing with the rights of others: Reading Jamaica kincaid's my brother and edwidge danticat's brother, I'm dying as humanitarian narratives
Concentric: Literary and Cultural Studies, Vol. 42, Núm. 2, pp. 85-104
-
Exploring the use of cooperative activities in a language subject to develop students’ social competences at the University [Análisis del uso de actividades cooperativas en una asignatura de lengua para desarrollar las competencias sociales del alumnado universitario]
Ensayos: Revista de la Facultad de Educación de Albacete, Vol. 31, Núm. 1, pp. 41-54
-
Hacia una resolución efectiva de conflictos en las aulas universitarias: ejemplos a través del debate cooperativo
Zona próxima: revista del Instituto de Idiomas de la Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia)., Núm. 24, pp. 103-114
-
How to Use Cooperative Learning for Assessing Students’ Emotional Competences: A Practical Example at the Tertiary Level
Profile: Issues in Teachers' Professional Development, Vol. 18, Núm. 2, pp. 153-165
-
Increasing metaphor awareness in legal english teaching
ESP Today, Vol. 4, Núm. 2, pp. 165-183
-
La presencia de las mujeres en una muestra de revistas de Intermón Oxfam: Hacia una imagen diferente de las mujeres del sur
Tonos digital: revista de estudios filológicos, Núm. 30
-
Linguistic challenges in the translation of British and US health questionnaires
Journal of Specialised Translation, pp. 116-135
-
Metaphors in Photography Language
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 32, pp. 59-86
-
Multimodal Representation of sub-Saharan Immigrants as Illegal: Deconstructing their Portrayal as Victims, Heroes and Threats in a Sample from the Spanish Press
Bulletin of Hispanic studies ( Liverpool. 2002 ), Vol. 93, Núm. 4, pp. 343-360
-
Multimodal analysis of a sample of political posters in Ireland during and after the Celtic Tiger
Revista signos: estudios de lingüística, Núm. 91, pp. 245-267
-
Multimodal digital tools and EFL audio-visual comprehension: students’ attitudes towards vodcasts
Language Value, Vol. 8, Vol. 1, pp. 49-76
-
Narratives of Space in the Writing of Five Contemporary Canadian Women Writers of Italian Origin
Anglia, Vol. 134, Núm. 1, pp. 70-87
-
Propositional attitude, affective attitude and irony comprehension
Pragmatics and Cognition, Vol. 23, Núm. 1, pp. 92-116
-
Propuesta de actividades para fomentar la educación para la paz en la enseñanza superior
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 34, Núm. 2, pp. 83-102
-
Propuesta para potenciar la educación para la paz en la enseñanza superior por medio de actividades orales cooperativas
Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 71, Núm. 1, pp. 97-112