FILOLOGIA INGLESA
Departamento
TERESA
MORELL MOLL
Investigadora en el periodo 1994-2022
Publicaciones en las que colabora con TERESA MORELL MOLL (16)
2024
-
English-medium instruction (EMI) multimodal classroom discourse to enhance L2 university students’ comprehension
Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education (Taylor and Francis), pp. 29-47
2022
-
A multimodal analysis of pair work engagement episodes: Implications for EMI lecturer training
Journal of English for Academic Purposes, Vol. 58
-
Prof-teaching: an English-medium instruction professional development program with a digital, linguistic and pedagogical approach
Innovation in Language Learning and Teaching, Vol. 16, Núm. 4-5, pp. 392-411
2020
-
How do trained English-medium instruction (EMI) lecturers combine multimodal ensembles to engage their students?
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 308-321
-
Inglés como Medio de Instrucción (EMI): Reflexiones, consciencia y práctica (RAP)
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1163-1166
2015
-
La enseñanza de contenidos en inglés en el proceso de internacionalización de la Universidad de Alicante
Investigación y Propuestas Innovadoras de Redes UA para la Mejora Docente (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2097-2114
2014
-
English as the medium of instruction: a response to internationalization
El reconocimiento docente. Innovar e investigar con criterios de calidad: XII Jornadas de redes de investigación en docencia universitaria
2013
-
La elaboración de guías docentes para el tercer curso del grado en Estudios Ingleses
Diseño de acciones de investigación en docencia universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 382-397
-
La elaboración de las Guías docentes de Cuarto Curso del Grado en Humanidades. Segundo semestre
La producción científica y la actividad de innovación docente en proyectos de redes (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 932-949
2012
-
Elaborating teaching guides for the third year of the English Studies degree
X Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: la participació i el compromís de la comunitat universitària
2011
-
The use of digital portfolios in an official masters for teaching spanish and english as a FL/L2: Influential factors for vest practice
Multiple voices in academic and professional discourse: current issues in specialised language research, teaching and new technologies (Cambridge Scholars Publishing), pp. 573-583
2010
-
Research on Teaching in English
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI
-
Research on Teaching in English: Secondary and Higher Education. Where have we been and where are we going?
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 23, pp. 5-15
2004
-
La integración de los alumnos en el proceso de evaluación
II Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: cap a l'Europa del coneixement
-
La integración de los alumnos en el proceso de evaluación
Espacios de investigación en la profesionalización docente universitaria (Marfil), pp. 79-96
-
La participación de los discentes en la evaluación del aprendizaje
Investigar en docencia universitaria: Redes de colaboración para el aprendizaje (Marfil), pp. 353-372