Instituto
I.U. DE INVESTIGACIÓN DE ESTUDIOS SOCIALES DE AMÉRICA LATINA
Publicaciones (122) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
"Interesante no, lo siguiente": análisis cognitivo de una construcción cuantificativa del español actual
LEA: Lingüística Española Actual, Vol. 42, Núm. 1, pp. 41-59
-
'Don't you ma'am me!': A construction-based analysis of the schema 'don't you v me' expressing disapproval in english
NJES Nordic Journal of English Studies, Vol. 19, Núm. 1, pp. 322-349
-
238. Aprender y enseñar con la escala del mapa para el profesorado de la “generación Z”: la competencia digital docente
Ar@cne, Núm. 24
-
A bit o' footy rabbit: Some notes on football rhyming slang
Lebende Sprachen, Vol. 65, Núm. 1, pp. 20-48
-
Academic achievement and failure in university studies: Motivational and emotional factors
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 23, pp. 1-14
-
Acciones populares urbanísticas.
Práctica urbanística: Revista mensual de urbanismo, Núm. 164
-
Actividades económicas y urbanas en ejes estructurantes metropolitanos. La aportación de los datos geolocalizados de Google Places
Urbano, Vol. 23, Núm. 42, pp. 80-97
-
An adaptive machine learning methodology applied to neuromarketing analysis: Prediction of consumer behaviour regarding the key elements of the packaging design of an educational toy
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 9
-
Anaphora and Subjectification in Lexicalized Feminine Clitic Constructions
Catalan journal of linguistics, Núm. 2020, pp. 61-91
-
Análisis del brand placement en La casa de papel
Ambitos: Revista internacional de comunicación, Núm. 48, pp. 223-245
-
Análisis interdisciplinar de la serie élite (Netflix): narrativas transmedia, generación Z, tendencias del consumidor y brand placemetn
Revista Inclusiones: Revista de Humanidades y Ciencias Sociales, Vol. 7, Núm. 20, pp. 1-26
-
Apiturismo como experiencia de turismo alternativo: Caso de estudio de la Ruta de la Miel de Camperola Tours a partir de investigación ágil
Rotur: revista de ocio y turismo, Vol. 14, Núm. 2, pp. 105-123
-
Bibliometric, social networks and google scholar references analysis of the doctoral thesis defended in Spain about addictions (1976-2018)
Health and Addictions / Salud y Drogas, Vol. 20, Núm. 2, pp. 170-181
-
Brand Placement in Music Videos: Artists, Brands and Products Appearances in the Billboard Hot 100 from 2003 to 2016
Journal of Promotion Management, Vol. 26, Núm. 6, pp. 874-892
-
COVID-19 Infection Process in Italy and Spain: Are Data Talking? Evidence From ARMA and Vector Autoregression Models
Frontiers in Public Health, Vol. 8
-
COVID-19, the beer flu; or, the disease of many names
Lebende Sprachen, Vol. 65, Núm. 2, pp. 411-438
-
Channels of commercialization of family agriculture: the case of the community of Boa Vista de Acara, Amazon paraense-Brazil.
REVISTA TECNOLOGIA E SOCIEDADE, Vol. 16, Núm. 45, pp. 123-150
-
Characteristics and Circumstances of Falls in the Community-Dwelling Older Adult Population
Journal of Primary Care and Community Health, Vol. 11
-
Ciclismo virtual, "e-cycling o cycling esports": A propósito de la reconfiguración de la modalidad deportiva en la reforma de 2020 de los estatutos de la real federación española de ciclismo
Revista Aranzadi de derecho de deporte y entretenimiento, Núm. 68
-
Compressive behaviour of advanced ceramics fabricated through 3D printing
Anales de mecánica de la fractura, Núm. 37, pp. 147-151