CAROLINA
GONZALVEZ MACIA
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
MARIA
VICENT JUAN
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Publicacións nas que colabora con MARIA VICENT JUAN (148)
2024
-
Adolescent school refusal and academic self-efficacy: A latent profile and regression analysis
Psychology in the Schools
-
Empleando análisis de perfiles y curvas ROC para examinar la relación entre el perfeccionismo y la autoeficacia académica en estudiantes de Educación Secundaria
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 139-146
2023
-
Affective Latent Profiles and Personality Dimensions in Spanish Children
The Affective Profiles Model: 20 Years of Research and Beyond (Springer International Publishing), pp. 145-158
-
El conocimiento del profesorado sobre el Trastorno del Espectro Autista: Teacher’s knowledge about the Autism Spectrum Disorder
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-28
-
Emotional Profiles of Anxiety, Depression, and Stress: Differences in School Anxiety
Psychological Reports
-
Perfectionism and binge eating association: a systematic review and meta-analysis
Journal of Eating Disorders, Vol. 11, Núm. 1
-
Profiles of Perfectionistic Automatic Thoughts and Aggression
Psychological Reports, Vol. 126, Núm. 4, pp. 1871-1890
-
Typologies of Spanish Youth with School Refusal Behavior and Their Relationship with Aggression
Journal of Aggression, Maltreatment and Trauma, Vol. 32, Núm. 12, pp. 1779-1797
2022
-
Comparación del perfil lingüístico y motivaciones del alumnado del Grupo de Alto Rendimiento Académico perteneciente a la Facultad de Educación para cursar grados completamente bilingües
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1823-1826
-
Diferencias entre el alumnado de primer y último curso del Grado de Maestro en procrastinación
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 262
-
La procrastinación en educación superior y el impacto de la vida laboral
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas (Dykinson), pp. 263
-
Nuevos retos educativos e investigación interdisciplinaria
McGraw-Hill Interamericana de España
-
School anxiety profiles in Spanish adolescents and their differences in psychopathological symptoms
PLoS ONE, Vol. 17, Núm. 1 January
-
School refusal behavior: Latent class analysis approach and its relationship with psychopathological symptoms
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 4, pp. 2078-2088
-
The Spanish Version of the Perfectionistic Self-Presentation Scale-Junior Form: Psychometric Validation and Associations with School Refusal
Looking for a Perfect World: Empirical and Applied Lines (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 77-93
-
Validation, Factorial Invariance, and Latent Mean Differences Across Sex of the Depression, Anxiety, and Stress Scales (DASS-21) in Ecuadorian University Sample
Professional Psychology: Research and Practice, Vol. 53, Núm. 4, pp. 398-406
2021
-
Affective Profiles and Anxiety or Non-Anxiety-Related Reasons for School Refusal Behavior: Latent Profile Analysis in Spanish Adolescents
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Assessing school attendance problems: A critical systematic review of questionnaires
International Journal of Educational Research, Vol. 105
-
Classifying Students With School Refusal Behavior and Their Relationship to Learning Strategies
Frontiers in Education, Vol. 6
-
Dificultades de aprendizaje y educación compensatoria: De la teoría al aula
Servicio de Publicaciones