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LAURA
CAMPELLO BLASCO
Forscherin in der Zeit 2007-2016
Publikationen (39) Publikationen von LAURA CAMPELLO BLASCO
2023
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Rapid RGR-dependent visual pigment recycling is mediated by the RPE and specialized Müller glia
Cell Reports, Vol. 42, Núm. 8
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Reserpine maintains photoreceptor survival in retinal ciliopathy by resolving proteostasis imbalance and ciliogenesis defects
eLife, Vol. 12
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Ultra-rare complement factor 8 coding variants in families with age-related macular degeneration
iScience, Vol. 26, Núm. 4
2022
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Cellular and molecular alterations in neurons and glial cells in inherited retinal degeneration
Frontiers in Neuroanatomy, Vol. 16
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Inherited Retinal Dystrophies: Role of Oxidative Stress and Inflammation in Their Physiopathology and Therapeutic Implications
Antioxidants, Vol. 11, Núm. 6
2021
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Aging of the Retina: Molecular and Metabolic Turbulences and Potential Interventions
Annual Review of Vision Science, Vol. 7, pp. 633-664
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Gene Therapy of Dominant CRX-Leber Congenital Amaurosis using Patient Stem Cell-Derived Retinal Organoids
Stem Cell Reports, Vol. 16, Núm. 2, pp. 252-263
2020
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An optimized protocol for retina single-cell rna sequencing
Molecular Vision, Vol. 26, pp. 705-717
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New Nrf2-inducer compound ITH12674 slows the progression of retinitis pigmentosa in the mouse model rd10
Cellular Physiology and Biochemistry, Vol. 54, Núm. 1, pp. 142-159
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Tbx2a Modulates Switching of RH2 and LWS Opsin Gene Expression
Molecular Biology and Evolution, Vol. 37, Núm. 7, pp. 2002-2014
2019
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A role for DJ-1 against oxidative stress in the mammalian retina
Neuroscience Letters, Vol. 708
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CHAPTER 1: The Cellular Course of Retinal Degenerative Conditions
RSC Drug Discovery Series, Vol. 2019-January, Núm. 66, pp. 1-30
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The absence of toll-like receptor 4 mildly affects the structure and function in the adult mouse retina
Frontiers in Cellular Neuroscience, Vol. 13
2018
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Systemic inflammation induced by lipopolysaccharide aggravates inherited retinal dystrophy
Cell Death and Disease, Vol. 9, Núm. 3
2017
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Actividades de evaluación formativa como actividad de mejora del proceso enseñanza-aprendizaje
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
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La evaluación formativa mejora el proceso de enseñanza-aprendizaje
Redes colaborativas en torno a la docencia universitaria (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 99-105
2016
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Análisis crítico de la implementación de actividades en el aula distintas a la clase magistral
XIV Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: investigación, innovación y enseñanza universitaria: enfoques pluridisciplinares
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Análisis de los procesos de evaluación mediante exámenes de tipo test y exámenes de desarrollo
Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria: Retos, propuestas y acciones (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1698-1711
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Análisis de los procesos de la evaluación en las nuevas titulaciones de grado
Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1175-1187
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Diferencias en la evaluación según el tipo de cuestionario: preguntas de tipo test y desarrollo
XIV Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: investigación, innovación y enseñanza universitaria: enfoques pluridisciplinares