IRENE
VELASCO RUIZ
PROFESOR/A ASOCIADO/A LOU
Publicacions (32) Publicacions de IRENE VELASCO RUIZ
2024
-
Heart failure biomarkers and prediction of early left ventricle remodeling after acute coronary syndromes
Clinical Biochemistry, Vol. 131-132
2023
-
A New Advanced and Validated Method for the Determination of Potentially Toxic Metals and Trace and Ultra-Trace Elements in Peritoneal Fluid to Assess the Health Risks of Women with Gynecological Pathologies
Toxics, Vol. 11, Núm. 5
-
Elevated Lead, Nickel, and Bismuth Levels in the Peritoneal Fluid of a Peritoneal Endometriosis Patient without Toxic Habits or Occupational Exposure following a Vegetarian Diet
Toxics, Vol. 11, Núm. 12
2022
-
Visual Thinking e Instagram como herramientas de aprendizaje visual en Biología del Desarrollo
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1257-1270
2021
-
Anastrozole and levonorgrestrel-releasing intrauterine device in the treatment of endometriosis: a randomized clinical trial
BMC Women's Health, Vol. 21, Núm. 1
-
Impact of heavy metals on human male fertility—An overview
Antioxidants, Vol. 10, Núm. 9
-
Long-term outcomes of transvaginal ultrasound-guided aspiration versus traditional conservative surgery as treatment for endometriomas: A retrospective study of cohorts
Journal of Obstetrics and Gynaecology Research, Vol. 47, Núm. 4, pp. 1462-1471
2020
-
Influence of in vitro capacitation time on structural and functional human sperm parameters
Asian Journal of Andrology, Vol. 22, Núm. 5, pp. 447-453
-
Peritoneal fluid from women with endometriosis impairs human spermatozoa functionality
Reproductive Biology, Vol. 20, Núm. 1, pp. 81-87
2019
-
Diseño de un blog cooperativo como herramienta de enseñanza-aprendizaje en Biología de Desarrollo
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2097
2018
-
Diseño y evaluación de herramientas m-learning en Biología humana, celular y del Desarrollo
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2835-2841
-
Experiencia piloto en el aprendizaje colaborativo de estudiantes universitarios en ciencias de la salud
Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 139-151
-
Kahoot!: Como instrumento de refuerzo en Biología del Desarrollo
El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 1085-1095
2017
-
Estrategias para la mejora de la didáctica de los contenidos de Histología Humana en el Grado de Enfermería
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
-
Investigación en el aprendizaje de Biología Celular e Histología
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2016-17 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1673-1681
-
Motivar implicando al estudiante: entornos de aprendizaje colaborativo en las prácticas de Biología Celular y de Histología
XV Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària-XARXES 2017: Llibre d'actes
2016
-
Red de Biología Celular e Inmunología
Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2149-2158
2015
-
Epithelial ovarian cancers and endometriosis
Gynecologic and Obstetric Investigation, Vol. 79, Núm. 2, pp. 126-135
2014
-
A relaxation technique enhances psychological well-being and immune parameters in elderly people from a nursing home: A randomized controlled study
BMC Complementary and Alternative Medicine, Vol. 14, Núm. 1
2013
-
Is a bowel resection necessary for deep endometriosis with rectovaginal or colorectal involvement?
International Journal of Women's Health, Vol. 5, Núm. 1, pp. 449-455