Publicaciones (92) Publicaciones de ALEJANDRO BAEZA CARRATALA

2022

  1. Boron-Catalyzed, Diastereo- and Enantioselective Allylation of Ketones with Allenes

    ACS Catalysis, Vol. 12, Núm. 17, pp. 10887-10893

  2. Dehydrogenation of N-Heterocyclic Compounds Using H2O2 and Mediated by Polar Solvents

    Advanced Synthesis and Catalysis, Vol. 364, Núm. 6, pp. 1205-1210

  3. Diastereoselective, Catalytic Access to Cross-Aldol Products Directly from Esters and Lactones

    Angewandte Chemie - International Edition, Vol. 61, Núm. 39

2021

  1. Consideraciones sobre la influencia de la docencia online en los resultados de aprendizaje en asignaturas de Química Orgánica

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2517-2525

  2. Oxidative Cleavage of Indoles Mediated by Urea Hydrogen Peroxide or H2O2 in Polar Solvents

    Advanced Synthesis and Catalysis, Vol. 363, Núm. 13, pp. 3245-3249

  3. Study of the electrochemical behavior of merocyanine and merocarbocyanine salts and their transformation into π-electron donor molecules, namely tetrathiatetraazafulvalenes

    Indonesian Journal of Chemistry, Vol. 21, Núm. 2, pp. 462-477

2020

  1. Direct Synthesis of N,N-Disubstituted Formamides by Oxidation of Imines Using an HFIP/UHP System

    Journal of Organic Chemistry, Vol. 85, Núm. 17, pp. 11072-11079

  2. HFIP-promoted synthesis of substituted tetrahydrofurans by reaction of epoxides with electron-rich alkenes

    Molecules, Vol. 25, Núm. 15

  3. Oxidation of Electron-Rich Arenes Using HFIP-UHP System

    Journal of Organic Chemistry, Vol. 85, Núm. 9, pp. 6159-6164

  4. Professional expectations of chemistry and engineering students according to gender

    La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 362-371

  5. Resultados y expectativas laborales en el alumnado de signaturas de Química Orgánica atendiendo al género

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 523-528

2019

  1. Effects on the students results of organic chemistry subjects in two languages from a perspective of gender

    Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Octaedro), pp. 5

  2. Estudio desde la perspectiva de género sobre los resultados obtenidos por los estudiantes de asignaturas de química orgánica con docencia bilingüe

    Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1675

  3. Nanoscale and functional materials

    Deep Eutectic Solvents: Synthesis, Properties, and Applications (wiley), pp. 273-296

2018

  1. 1. No effect of teaching language on learning Organic Chemistry

    El compromiso académico y social a través de la investigación e innovación educativas en la Enseñanza Superior (Octaedro), pp. 5-13

  2. Asymmetric Organocatalytic Electrophilic Heterofunctionalization of Oxindoles

    Asian Journal of Organic Chemistry, Vol. 7, Núm. 6, pp. 1006-1014

  3. Chiral 2-aminobenzimidazole as bifunctional catalyst in the asymmetric electrophilic amination of unprotected 3-substituted oxindoles

    Molecules, Vol. 23, Núm. 6

  4. Consideraciones sobre la influencia de la lengua vehicular en la evaluación y en los resultados de asignaturas del área de conocimiento de Química Orgánica

    Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2017-18 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2013-2018