
JUAN LUIS
SOLER LLORENS
Researcher in the period 2015-2020
Publications (34) JUAN LUIS SOLER LLORENS publications
2025
-
Assessment of Seismic Vulnerability for a Hospital Building Using Field Data and Various Numerical Analyses Considering Bidirectional Ground Motion Effects
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 15, Núm. 1
-
Computing the time-dependent activity rate using non-declustered and declustered catalogues - a first step towards time-dependent seismic hazard calculations for operational earthquake forecasting
Natural Hazards and Earth System Sciences, Vol. 25, Núm. 2, pp. 515-539
-
Spatio-Temporal Correlation Between Radon Emissions and Seismic Activity: An Example Based on the Vrancea Region (Romania)
Sensors, Vol. 25, Núm. 3
2024
-
Análisis de ruido sísmico para el despliegue de estaciones de la Red Sísmica de la Comunidad Valenciana
Geotemas (Madrid), Núm. 20, pp. 809
-
RadonPotential: An interactive web application for radon potential prediction under different climates and soil textures
Earth Science Informatics, Vol. 17, Núm. 3, pp. 2775-2789
2022
-
Aplicación web para la simulación de circuitos amplificadores básicos y refuerzo del estudio no presencial
Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 389-400
-
Design and Implementation of a Wireless Recorder System for Seismic Noise Array Measurements
Sensors, Vol. 22, Núm. 21
-
Simulación online de circuitos amplificadores básicos como herramienta de apoyo a la clase presencial y al estudio no presencial
I International Congress. Education and Knowledge: proceedings
2021
-
Ambient noise measurements to constrain the geological structure of the güevéjar landslide (S Spain)
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4, pp. 1-18
-
Design and implementation of a wireless sensor network for seismic monitoring of buildings
Sensors, Vol. 21, Núm. 11
-
El georradar al servicio de la localización del patrimonio bélico
Patrimonio bélico de la Guerra Civil en Jaén: educación democrática y turismo con memoria (Trea), pp. 113-136
-
Interpretación del grado de incertidumbre asociado a las predicciones meteorológicas actuales de viento y precipitación entre el alumnado de la Universidad de Alicante
Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria: Volumen 2021 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 83-92
-
La experiencia de Geolodía-Alicante (2008-2020)
Geotemas (Madrid), Núm. 18, pp. 607-610
-
Usos, percepciones e interpretación del alumnado del grado de incertidumbre presente en los pronósticos meteorológicos de viento y precipitación
Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2020-21 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1535-1542
2020
-
Fundamental period relationship of RC-buildings in alicante province (Spain). A first step to soil-structure resonance maps
Proceedings of the International Conference on Structural Dynamic , EURODYN
-
Interpretación del grado de certidumbre asociado a las predicciones meteorológicas de temperatura actuales entre el alumnado de la Universidad de Alicante
La docencia en la Enseñanza Superior: Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas (Octaedro), pp. 192-201
2019
-
Design and implementation of an arduino-based plug-and-play acquisition system for seismic noise measurements
Electronics (Switzerland), Vol. 8, Núm. 9
-
Geophonino-W: A wireless multichannel seismic noise recorder system for array measurements
Sensors (Switzerland), Vol. 19, Núm. 19
-
Percepción y valoración de las predicciones meteorológicas: Un estudio exploratorio entre estudiantes del Grado de Ciencias del Mar de la Universidad de Alicante
Investigación e innovación en la Enseñanza Superior: Nuevos contextos, nuevas ideas (Octaedro), pp. 184-193
-
Percepción y valoración del alumnado en relación a la comunicación de la incertidumbre asociada a las predicciones meteorológicas
Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: convocatòria 2018-19 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 299