BEATRIZ
DELGADO DOMENECH
PROFESOR/A TITULAR UNIVERSIDAD
Cándido J.
Inglés Saura
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Cándido J. Inglés Saura (48)
2021
-
Emotional intelligence profiles and self-concept in Chilean adolescents
Current Psychology, Vol. 40, Núm. 8, pp. 3860-3867
2020
-
Estrategias de aprendizaje y nominación sociométrica en estudiantes españoles
European journal of education and psychology, Vol. 13, Núm. 1, pp. 65-80
-
Cyberbullying and social anxiety: A latent class analysis among spanish adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2
2019
-
Cyberbullying in the university setting. Relationship with family environment and emotional intelligence
Computers in Human Behavior, Vol. 91, pp. 220-225
-
Social Anxiety Scale for Adolescents and School Anxiety Inventory: Psychometric properties in French adolescents
Child Psychiatry and Human Development, Vol. 50, Núm. 1, pp. 13-26
-
Spanish validation of the child and adolescent perfectionism scale: Factorial invariance and latent means differences across sex and age
Brain Sciences, Vol. 9, Núm. 11
2018
-
Academic goal profiles and learning strategies in adolescence
Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. OCT
-
Estilos atribucionales en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria con alta ansiedad social autoinformada
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 50, Núm. 2, pp. 89-97
-
Metas académicas y estrategias de aprendizaje en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria con ansiedad social
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 39, Núm. 1, pp. 58-80
-
Relación entre la Ansiedad Social y las Dimensiones de la Personalidad en Adolescentes Españoles
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 1, Núm. 46, pp. 81-92
2017
-
ACQUISITION OF COMPETENCES AND SATISFACTION OF STUDENTS ACCORDING TO THE TYPE OF METHODOLOGY USED IN THE CLASSROOM
INTED2017: 11TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
-
CREATIVITY AND MULTIPLE INTELLIGENCES: DIFFERENCES ACCORDING TO GENDER AND COURSE IN PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)
-
CYBERBULLYING: PREVALENCE AND RISK FACTORS FOR BEING A VICTIM, BULLY AND BYSTANDER
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17)
-
Relación entre ansiedad social y aptitudes intelectuales en estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria
Psicología conductual = behavioral psychology: Revista internacional de psicología clínica y de la salud, Vol. 25, Núm. 3, pp. 503-516
-
Relación entre tipos sociométricos y autoatribución académica del fracaso en una muestra de españoles de Educación Secundaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 15, Núm. 42, pp. 398-421
-
Sociometric types and academic self-concept in adolescents
Psicothema, Vol. 29, Núm. 4, pp. 496-501
2016
-
Revisión bibliométrica del rechazo escolar: perspectivas de investigación y su análisis
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 71-92
-
Social Anxiety and Sociometric Nomination in Spanish Students of Compulsory Secondary Education
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 19
2015
-
Motivational profiles Spanish students of Compulsory Secondary Education: differential analysis of academic self-attributions
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 579-588
-
Reliability and validity evidence of scores on the French version of the questionnaire about interpersonal difficulties for adolescents
Psychologica Belgica, Vol. 55, Núm. 3, pp. 159-174