FRANCISCO MIGUEL
IVORRA PEREZ
Investigador no período 2009-2016
Publicacións (16) Publicacións de FRANCISCO MIGUEL IVORRA PEREZ
2017
-
The malleability behind terms referring to common professional roles: the current meaning of “boss” in British newspapers
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 22, pp. 105-128
2016
-
Cultural Values and Impolite Behaviour. The Case of Spaniards and North-Americans
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 53, pp. 47-66
-
El Programa de Acción Tutorial en la facultad de Filosofía y Letras. Colaboración y coordinación tutores docentes y pares. Análisis, resultados y retos
Innovaciones metodológicas en docencia universitaria: resultados de investigación (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 2393-2411
-
Interpersonality and culture: An approach to the movie review Genre
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 17, pp. 159-183
2015
-
Acción tutorial y competencias transversales: alcance de la contribución de los/as tutores/as de Filosofía y Letras, UA
XIII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: nuevas estrategias organizativas y metodológicas en la formación universitaria para responder a la necesidad de adaptación y cambio
-
How can Spanish toy manufacturers achieve intercultural competence in English? A contrastive study of Spanish and U.S. business websites
CLINA: an interdisciplinary journal of translation, interpreting and intercultural communication, Vol. 1, Núm. 2, pp. 87-97
-
The impact of cultural dimensions on the engagement markers of Spanish, British and US toy selling websites
A Multidisciplinary Approach to Service Encounters (Brill), pp. 141-163
-
The impact of cultural dimensions on the engagement markers of Spanish, British and US toy selling websites
Studies in Pragmatics (Brill Rodopi), pp. 141-163
2014
-
Competitiveness vs cooperation: An intercultural pragmatic analysis applied to the discourse of spanish and british business websites
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas
-
Cultural Values and their Correlation with Interactional Metadiscourse Strategies in Spanish and us Business Websites
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 36, Núm. 2, pp. 73-95
-
Cultural values and digital discourse: An intercultural communication approach to the transactional discourse of spanish and us sales websites
Journal of Intercultural Communication
-
Cultural values and digital discourse: An intercultural communication approach to the transactional discourse of spanish and us sales websites
Journal of Intercultural Communication
-
La comunicación intercultural y el discurso de los negocios
Servicio de Publicaciones
2012
-
La dimensión cultural del individualismo y su impacto en el discurso transaccional de las páginas web de negocios españolas y estadounidenses
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 7, pp. 147-162
2011
-
La dimensión cultural de género y su influencia en el estilo comunicativo de las páginas web de negocios de empresas jugueteras españolas y británicas
Multiple voices in academic and professional discourse: current issues in specialised language research, teaching and new technologies (Cambridge Scholars Publishing), pp. 91-101
2009
-
La dimensión cultural del contexto y su influencia en las estrategias comunicativas del lenguaje que dan expresión a las páginas web de negocios en inglés y en español
Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009